اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042365214750

مدیرعامل شرکت راه آهن:

ایستگاه راه‌آهن در آزادی به مترو وصل می شود

کد: 1395042365214750

http://goo.gl/xQPr4s

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل راه‌آهن گفت: ایده‌ای برای احداث ایستگاه راه‌آهن در میدان آزادی تهران داریم تا در این ایستگاه نیز راه‌آهن با مترو در خط 4 یک ایستگاه مکمل داشته باشد‌.

ایستگاه راه‌آهن در آزادی به مترو وصل می شود

‌به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسید آقایی‌ در‌ دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران‌ بیان کرد: انتقال ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در سال‌های گذشته موجب اعتراض‌ مردم شد و بر همین اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد.

وی ادامه داد: برای طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاوران بین المللی که طراحی ایستگاه‌های شهری در اروپا را انجام داده بودند قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران نیز طراحی‌های مناسبی انجام شود.

پورسیدآقایی افزود: باید خط 3 مترو تهران به صورت مستقیم به سکوهای راه‌آهن متصل شود‌ این درحالی است که امروز تنها یک ورودی در محوطه راه‌آهن برای خط 3 درنظر گرفته شده است؛ همچنین در شهر ری نیز باید ایستگاه راه‌آهنی ایجاد شود تا تعامل مناسبی با خطوط یک و 6 مترو داشته باشد.
وی بیان کرد: ایده‌ای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راه‌آهن با مترو در خط 4 یک ایستگاه مکمل داشته باشد‌.

وی ‌به ارائه گزارشی در خصوص مسائل مربوط به عبور خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران پرداخت و گفت: موضوع انتقال خطوط راه‌آهن به زیر زمین باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 به تونل کار غیراصولی بود زیرا با هزینه آن می‌شد طرحی معادل یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند، در واقع می‌شد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: با وجود ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال 93 این امکان را فراهم کردیم و بعد از تردد قطار در این مسیر حدود 26 هکتار از زمین‌های این محدوده آزاد شد.

وی گفت: در اوایل تشکیل دولت فعلی راه‌آهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت شهری تکلیف زمین‌های آزاد شده را تعیین کند که در نهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژه های عمرانی در این زمین‌ها باشد.

پورسیدآقایی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راه‌آهن ارائه شود اما این امر نیز محقق نشد؛ 75 هزار مترمربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راه‌آهن درنظر گرفته شده و تاکنون حدود 524 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستم‌‌های ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود 213 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: در مجموع برای این پروژه حدود 750 میلیارد تومان هزینه شده که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه