اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042465554750

اجلاس هوانوردی «کاپا» در تهران برای نخستین‌بار برگزار می شود

خرید 238 فروند هواپیما درپسابرجام

کد: 1395042465554750

http://goo.gl/3hmkk9

، تهران , (اخبار رسمی): قرارداد خرید 238 فروند انواع هواپیمای مسافری با شرکت های مطرح صنعت هواپیماسازی جهان، امکان سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا، دستاوردهای برجام در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی ایران است.

خرید 238 فروند هواپیما درپسابرجام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اواخر سال گذشته همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه پیش قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای مسافری به ارزش 10.5 میلیارد دلار با شرکت ایرباس امضا و مقرر شد ایرباس بتواند در سال 2016 بین 5 تا 8 فروند از این هواپیماها را به ایران ایر تحویل دهد.

پس از آن شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شد با امضای پیش قراردادی دیگری با شرکت هواپیمای سازی بوئینگ خرید بیش از 100 فروند هواپیما به ارزش 17 میلیارد دلار را در دستور کار قرار دهد.
همزمان با این پیش قرارداد، ایران ایر قرارداد دیگری را با شرکت هواپیما سازی «ای. تی. ار» ایتالیا به امضا رساند تا همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک به ایران ایر تحویل شود.

از طرفی ایران ایر اواخر سال گذشته برای خرید 20 فروند هواپیمای سبک 70 نفره ای. تی. آر-72، با این شرکت هواپیماسازی به توافق رسید تا بتواند از این هواپیماها برای پروازهای کوتاه برد، استفاده کند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی دو تا چهار فروند از این هواپیماها تحویل ایران شود.

امکان سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا

با اجرایی شدن برجام و پس از 40 ماه، هواپیماهای ایرانی بار دیگر توانستند در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی سوخت‌گیری کنند و از پشتیبانی‌های خدمات فرودگاهی و فنی و مهندسی برخوردار شوند.

خودداری از تحویل سوخت مورد نیاز به هواپیماهای مسافری ایران در فرودگاه های اتحادیه اروپایی سبب شده بود که شرکت های هوایی از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک سوم هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند، زیرا این هواپیماها مجبور بودند برای سوختگیری از فرودگاه های کشور ثالث استفاده کنند.

از دی ماه سال گذشته که اجرایی شدن برجام آغاز شد، برخی از شرکت‌های هوایی در ایران موفق شدند 12 فروند هواپیمای مسافری با عمر کمتر از 15 سال را وارد ناوگان هوایی کنند و متعاقب این اقدام ظرفیت ناوگان هوایی کشور بیش از 2 هزار صندلی افزایش یافت.

همزمان با لغو تحریم های ظالمانه و افزایش پروازهای هوایی شرکت فرودگاه‌های کشور خرید 250 میلیون دلار تجهیزات هدایت ناوبری هوایی و رادارهای مور نیاز را از شرکت‌های معتبر اروپایی در دستور کار خود قرار داد که بخشی از این تجهیزات وارد کشور شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 افزایش پروازها از آسمان ایران

همچنین پس از لغو این تحریم ها شاهد افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران هستیم؛ به طور متوسط تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران از 450 پرواز روازنه به بیش از 900 پرواز افزایش یافته است تا درآمدهای ارزی ایران از این محل به دو برابر افزایش یابد.

با اجرایی شدن برجام بسیاری از شرکت های هوایی جهان پروازهای هوایی خود را بار دیگر به ایران از سر گرفتند به طوری که طبق آخرین آماری که در این زمینه ارائه شده هم اکنون 41شرکت خارجی پروازهای خود را به ایران آغاز کرده اند که پیش از این به دلیل تحریم‌ها پروازهای خود را به ایران متوقف کرده بودند.

با افزایش رفت و آمد گروه های تجاری و اقتصادی به ایران برای نخستین بار اجلاس هوانوردی ایران 2016 صنعت هوانوردی جهان «کاپا» در تهران برگزار شد و نمایندگان بیش از 100 شرکت فعال در زمینه تامین هواپیما و قطعات آن، تجهیزات فرودگاهی و ناوبری، شرکت های لیزینگ خرید و یا اجاره هواپیما، تعمیر و نگهداری و نمایندگانی از ایگائو و یاتا در این اجلاس در تهران شرکت کردند.

همچنین با امضای قرارداد دیگری مدیریت دو هتل 4 و 5 ستاره فرودگاه امام خمینی (ره) بین گروه مالی گردشگری و گروه هتل‌داری آکور فرانسه، مدیریت 500 اتاق این دو هتل به مدت 15سال به گروه آکور هتلز واگذار شد و اکنون این دو هتل در فرودگاه امام از نام های ایبیس و نووتل استفاده می‌کنند.

گروه «آکورهتلز» در حال حاضر مدیریت 71 هتل را در 10 کشور خاورمیانه برعهده دارد و ششمین گروه بزرگ هتل‌داری جهان به شمار می‌رود.

 پهلوگیری کشتی های ایرانی در بنادر اروپا

از دیگر سو، با اجرایی شدن برجام تردد کشتی های تجاری ایرانی به بنادر اروپایی پس از چهار سال بار دیگر آغاز شد به طوری که برای نخستین بار یکی از کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق شد اوایل سال جاری در بندرهامبورگ آلمان پهلو بگیرد.

با لغو تحریم ها و رفع موانع تردد کشتی های تجاری جمهوری اسلامی ایران به بنادر کشورهای مختلف جهان، مشکلات بیمه و پرچم کشتی‌های ایرانی برای رفت و آمد در بنادر اروپایی برطرف شد و اکنون محدودیت‌های تردد کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران نیز به بنادر مختلف جهان برداشته شده است.

همچنین تردد شرکت‌های بزرگ حمل کننده کالا به بنادر ایران از سر گرفته شده است به طوری که اکنون بیش از هفت لاینر بزرگ از کشورهای تایوان، چین، کره جنوبی و کشورهای اروپایی به بنادر ایران تردد خود را آغاز کرده‌اند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان