اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042465735435

وعده معاون وزیر راه و شهرسازی

دریانوردان از سربازی معاف می شوند

کد: 1395042465735435

http://goo.gl/ZnRwYD

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری معافیت سربازی دریانوردان و احیای ماده 9 قانون نظام وظیفه خبر داد.

دریانوردان از سربازی معاف می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،سعیدنژاد فزود: در این جلسه وضعیت احیای ماده 9 قانون نظام وظیفه و همچنین راهکارهای برقراری معافیت دانشجویان رشته های دریانوردی از خدمت نظام وظیفه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت هفته گذشته جلسه ای با مسئولان نظام وظیفه داشتیم که بر خلاف انتظار آنها برای اجرای این قانون بسیار راغب بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز 24 تیرماه، در مورد صدور بارنامه محل سراسری تأکید کرد و گفت : برای اجرایی شدن صدور بارنامه سراسری باید اقدامات در سه حوزه متمرکز شود اول اینکه با توجه به مطالعات لجستیک ملی، چگونگی صدور بارنامه سراسری بررسی شود.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست اتاق فکر این سازمان بر پیگیری صدور بارنامه حمل سراسری تاکید کرد و گفت: گشایش اعتبار 100 میلیون یورو برای تجهیزات کانتینری طرح توسعه بندر شهیدرجایی، یکی از اقدامات مهمی است که بعد از توافق هسته ای انجام شده است.

وی افزود : در مرحله دوم باید کار مشترکی با سازمان راه آهن انجام و در مرحله سوم موضوع صدور بارنامه سراسری در شورای عالی ترابری مطرح و بررسی شود.

سعیدنژاد توضیح داد : بارنامه سراسری توسط متصدی حمل صادر می شود و صادر کننده بارنامه مسئولیت هر دو طرف حمل را به عهده می گیرد. به همراه بارنامه اصلی چند بارنامه محلی وجود دارد که حمل کننده اصلی به عنوان تحویل گیرنده یا تحویل دهنده در هر طرف ترانزیت ایفای نقش می کند.

توسعه فرهنگ دریایی از طریق مدارس

معاون وزیر راه و شهرسازی به آموزش نیروی انسانی تأکید کرد و گفت : در حوزه آموزشی و انتقال تجربه و ارتقای سطح کیفی باید کار شود.وی همچنین اضافه کرد : در بخش دانشگاه برای تربیت مدیر اخیرا نشست های در حوزه بندری و دریایی داشتیم.

سعیدنژاد گفت : برای توسعه فرهنگ دریایی، مباحث مربوط به دریا در کتاب های درسی سال جدید گنجانده شده است.

اعتبار 100 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات بندر شهیدرجایی

سعیدنژاد گفت: واگذاری راهبری و سرمایه گذاری پایانه یک و دو کانتینری بندر شهیدرجایی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است.

وی افزود : گشایش اعتبار 100 میلیون یورو برای تجهیزات کانتینری طرح توسعه بندر شهیدرجایی، یکی از اقدامات مهمی است که بعد از توافق هسته ای انجام شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان