وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد

اولویت های سرمایه گذاری در ICT

کد: 1395042867435627

https://goo.gl/P0DPUA

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت های سرمایه گذاری در صنعت آی سی تی کشور را اعلام کرد.

اولویت های سرمایه گذاری در ICT

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  اولویت سرمایه‌گذاری در صنعت ICT کشور را با سرمایه‌گذاران داخلی دانست و گفت:  علاقه مندیم در حوزه‌هایی که مزیت سرمایه گذاری داخلی نداریم با مشارکت بخش خصوصی هم بازار ایران را فعال کنیم هم وارد بازارهای منطقه و جهان شویم.

مرتضی براری معاون امور دولت و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ICT مهم‌ ترین راهبرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است ،درباره ضرورت برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فاوای ایران، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در حوزه ICT، این است که در این حوزه ایران دارای مزیت است و می‌تواند در بازار خود پاسخ گو باشد، اما در حوزه‌هایی که مزیت سرمایه گذاری داخلی نداریم باید از طریق برگزاری همایش هایی چون همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فاوا با مشارکت بخش خصوصی، هم بازار ایران را جذب کنیم و هم با معرفی زیرساخت ها و پتانسیل های داخلی نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی اقدام کرده و وارد بازارهای منطقه و جهان شویم.

وی با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری بخش خصوصی در جذب بازار داخل و حضور در بازارهای جهانی تلاش می‌کنیم، افزود: اینگونه همایش ها کمک می‌کند که با وضعیت اقتصاد و بازار خودمان آشنا شویم و با فعالان خارجی این بخش هم‌ اندیشی کنیم.

براری ادامه داد: همچنین با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در کشور، از بخش خصوصی برای تولید محتوا و ارائه سرویس طلب کمک می کنیم تا دیگر کشورها در این بخش وارد اقتصاد ما نشوند.

معاون امور دولت و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنابراین هدف از این همایش آشنا کردن شرکت‌های خصوصی با وضعیت زیرساخت کشور و استفاده حداکثری از زیرساخت‌های کشور برای تولید خدمت با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی لازمه جذب سرمایه‌گذار و حضور در بازارهای جهانی را شفاف‌ کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران دانست و افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی می‌تواند محقق شود باید در اختیار بخش خصوصی قرار گبرد. از این رو در هر هفته جلساتی را با هلدینگ‌های بزرگ ICT کشور برای آمادگی سرمایه‌گذاری در این بخش داریم.

براری تاکید کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در صنعت ICT کشور با سرمایه‌گذاران داخلی است اما علاقمندیم در حوزه‌هایی که مزیت نداریم برای مثال تولید گوشی موبایل و مودم ADSL با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی هم بازار ایران را تامین کنیم هم وارد بازارهای منطقه و جهان شویم.

گفتنی است از آنجا که معرفی پتانسیل های واقعی تولیدکنندگان وصادرکنندگان این بخش به تک تک علاقه مندان سرمایه گذاری در صنعت ICT  ایران به صورت جداگانه کاری زمان بر و پرهزینه است، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران ایده دعوت از کلیه صاحبان این صنعت در جهان وبرگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فاوا ایران و برپایی تور بازدید از مراکز اصلی و کلیدی این صنعت را مطرح و درنظر دارد با رفع نقصان نبود بانک اطلاعاتی جامع و کامل صنعت ICT ، سرمایه گذاران مشتاق جهانی را برای ورود به ایران و انتقال تکنولوژی صنعتی که این روزها حرف نخست را در جوامع پیشرفته بیان می کند ترغیب کند.

در همین راستا اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان نرم افزار ایران به عنوان بخشی از جامعه بزرگ صنعت ICT  ایران درنظر دارد با همکاری اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، تشکل های بخش خصوصی فعال در صنعت ICT  و حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان فناوری اطلاعات ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت اموراقتصادی و دارایی ، بنیاد ملى بازیهاى رایانه اى ،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان و با حضور نمایندگان نمایشگاه های بزرگ و معتبر Cebit  آلمان و Gitex  دوبی، همایشی را با عنوان « معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT  ایران» در تاریخ 2 مردادماه 1395 و «جلسه برقراری ملاقات های تجاری» را در تاریخ 3 مردادماه 1395 برگزار کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان واحد مستقلی در دومین سطح سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (هم طراز با سطح سازمانی معاونت های تخصصی این وزارتخانه)، علاوه بر مأموریت توسعه و تصدی کاربری ابزار های میتنی بر فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات در حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشادداسلامی، وظایف و مسئولیت های چون مطالعه و تدوین مستندات راهبردی در حوزه رسانه های دیجیتال و همچنین کاربری فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ کشور،. حمایت از انجام فعالیت های پژوهشی، در حوزه رسانه های دیجیتال و تعامل فرهنگ و فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه های دیجیتال و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و همچنین صادرات رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری رقومی داخلی به خارج از کشور، انجام یا حمایت از انجام فعالیت های، تبلیغی، ترویجی، فرهنگ سازی و ارتقای دانش و مهارت های تخصصی در حوزه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و هنر،. صدور مجوز و نظارت بر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه رسانه های برخط، بسته های نرم افزاری رسانه ای، نشر رقومی، تکثیر و عرضه حامل های دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده و سامانه های عرضه برخط و خدمات مرتبط، بررسی نرم افزارهای رایانه ای و محتوای آنها از جهت فرهنگی و ثبت مالکیت حقوق مادی و معنوی و صدور مجوز انتشار بسته های نرم افزاری رایانه ای، صدور مجوز و نظارت بر واردات، صادرات و تولید سامانه ها، نرم افزارها، تجهیزات و سخت افزار های رایانه ای مورد استفاده درپدیدآوردن، تکثیر، نشر، عرضه و اجرای رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی و هنری 8. صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و همچنین حمایت از آنها،. تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات و همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی در خصوص کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ، رسانه های دیجیتال و ثبت و نشر نرم افزار های رایانه ای 10. تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها و مراجع ذیربط و سازمان ها و مؤسسات بین المللی در اجرای وظایف محوله را برعهده دارد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش