اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162385627

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی در فضای مجازی

کد: 13950727162385627

https://goo.gl/PqB4sZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: به طور میانگین مردم کشور 5 تا 9 ساعت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند . همان طور که مشخص است فضای مجازی ظرفیت گسترده‌ای را برای فرهنگسازی تبلیغات و آموزش ایجاد می‌کند.

حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی در فضای مجازی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، سید مرتضی موسویان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» درباره برگزاری این رویداد بزرگ ملی اظهار کرد: آمارها از ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت و وجود بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند در کشورخبر می دهد همین آمارها بیان می کند که 53 درصد از مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و بیش از 60 درصد جوانان در این شبکه ها عضویت دارند.

 فضای مجازی فرصت‌های بسیاری را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. با توجه به مهاجرت از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی و افزایش سرعت این مهاجرت فرصت برای تازه واردان افزایش یافته و کاهش هزینه ها تعداد آن ها را روز به روز افزایش میدهد. باید رویکرد دوفضایی شدن را بپذیریم و افراد را آماده زندگی در فضای جدید کنیم.

موسویان با اشاره به اهداف «ایران ساخت» در زمینه تولید محتوا در جهت حمایت از تولیدات دانش بنیان با کیفیت ساخت داخل را عاملی در جهت ترغیب مصرف کنندگان برای تهیه کالای داخلی دانست و گفت: تشکیل شبکه های همکاری فعالان کسب و کارهای تولید محتوا یکی از اقدامات در این زمینه می تواند باشد در واقع باید به نوعی توجه به کالای دانش بنیان ایرانی و پرهیز از خرید کالای خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از راه های ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران فراهم آوردن زمینه توسعه تولید در داخل کشور است.

موسویان همچنین ابراز کرد: از سویی تولید کننده باید حقوق مصرف کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب تولید و عرضه کند البته مصرف کننده نیز باید تا زمانی که امکان خرید محصولات با کیفیت داخلی وجود دارد از خرید محصول مشابه خارجی خودداری کند. در این صورت با حمایت مردم و خرید محصولات داخلی اقتصاد کشور نیز توسعه می یابد.

فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال جشنواره «ایران ساخت» را فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل دانست و بیان کرد: در فضای مجازی آثار بدون واسطه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و بنابراین کسی که تولید محصول می‌کند باید سواد رسانه‌ای‌ بالایی داشته باشد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان واحد مستقلی در دومین سطح سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (هم طراز با سطح سازمانی معاونت های تخصصی این وزارتخانه)، علاوه بر مأموریت توسعه و تصدی کاربری ابزار های میتنی بر فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات در حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشادداسلامی، وظایف و مسئولیت های چون مطالعه و تدوین مستندات راهبردی در حوزه رسانه های دیجیتال و همچنین کاربری فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ کشور،. حمایت از انجام فعالیت های پژوهشی، در حوزه رسانه های دیجیتال و تعامل فرهنگ و فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه های دیجیتال و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و همچنین صادرات رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری رقومی داخلی به خارج از کشور، انجام یا حمایت از انجام فعالیت های، تبلیغی، ترویجی، فرهنگ سازی و ارتقای دانش و مهارت های تخصصی در حوزه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و هنر،. صدور مجوز و نظارت بر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه رسانه های برخط، بسته های نرم افزاری رسانه ای، نشر رقومی، تکثیر و عرضه حامل های دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده و سامانه های عرضه برخط و خدمات مرتبط، بررسی نرم افزارهای رایانه ای و محتوای آنها از جهت فرهنگی و ثبت مالکیت حقوق مادی و معنوی و صدور مجوز انتشار بسته های نرم افزاری رایانه ای، صدور مجوز و نظارت بر واردات، صادرات و تولید سامانه ها، نرم افزارها، تجهیزات و سخت افزار های رایانه ای مورد استفاده درپدیدآوردن، تکثیر، نشر، عرضه و اجرای رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی و هنری 8. صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و همچنین حمایت از آنها،. تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات و همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی در خصوص کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ، رسانه های دیجیتال و ثبت و نشر نرم افزار های رایانه ای 10. تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها و مراجع ذیربط و سازمان ها و مؤسسات بین المللی در اجرای وظایف محوله را برعهده دارد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]