اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131875627

راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه های علوی

کد: 13950629131875627

https://goo.gl/HSlFY1

، تهران , (اخبار رسمی): در آستانه سالروز غدیر و در دهه امامت و ولایت دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه های علوی شروع به کار کرد.

راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه های علوی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این جشنواره که دومین دوره آن در عید غدیر سال 94 برگزار شده است با هدف ترویح فرهنگ علوی با استفاده از ابزارهای نوین رایانه ای و فضای مجازی طراحی شده و مورد استقبال تولیدکنندگان آثار دیجیتال قرار گرفته است.

دبیر جشنواره رسانه های علوی اعلام کرد: نظر به اهمیت موضوع و فرصت و شرایط پیش آمده به واسطه ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اگر بخواهیم ندای اسلام ناب که همان اسلام امامت و ولایت است را به گوش جهانیان برسانیم و جوانان و حقیقت جویان بشریت امروز را با سرچشمه ذلال معرفت یعنی علی (علیه السلام) آشنا نموده و سیرابشان کنیم چاره ای نداریم جز اینکه هرچه در توان داریم بکار گیریم تا با نهایت بهره برداری از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات معارف دینی و آموزه های وحیانی که همان اسلام ناب محمدی (ص) است را گسترش داده و به گوش جهانیان برسانیم.

ابوالقاسم حبیبی دبیر دائمی جشنواره رسانه های علوی اظهار داشت، اگر امروز از این ظرفیت فضای مجازی در گسترش معارف دینی و اسلام حقیقی نهایت استفاده را نداشته باشیم، دشمن اسلام و خدا و قرآن با طرح شبهات. اسلام غیر واقعی، اسلام وهابیت، و اسلام انحرافی را به خورد بشریت گم گشته و سردرگم امروز به ویژه جوانان خواهد داد.

وی ادامه داد، مقابله با این انحرافات ممکن نیست مگر با ترویج و نشر معارف پاک و ذلال که از سینه های پاکترین انسانها یعنی ائمه معصومین (علیهم السلام) سینه به سینه و دست به دست امروز به دست ما به ودیعه سپرده شده و مانیز مکلفیم که به نسل های بعد به امانت بسپاریم چنانکه پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله) در حجه الوداع در روز غدیر با معرفی علی (علیه السلام) به عنوان جانشین بعد از خود فرمودند: واقعه غدیر را شاهدان به غائبان و پدران به فرزندان ابلاغ کنند. یعنی به عبارت دیگر بر هر مسلمانی واجب است که موضوع غدیر و امامت و خلافت علی (علیه السلام) را بعد از پیامبر اکرم (ص) پاس بدارد و نسبت به گسترش آن کوشا باشد. و اگر کوتاهی کند مؤاخذه خواهد شد چراکه امر الهی را بر زمین نهاده است.

حبیبی ضمن اشاره به سابقه این جشنواره که از سال 89 با همکاری و حمایت چند نهاد و سازمان در بخش خصوصی پایه گذاری گردید گفت: به لطف الهی و عنایت مولا علی (علیه السلام) در سال 89 نخستین جشنواره رسانه های علوی با همگرایی چند سازمان دولتی و خصوصی مانند مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی- شهرداری تهران و مؤسسه آفرینش های غدیرکه از مؤسسات تابعه بنیاد بعثت می باشد شکل گرفت و امروز با گذشت 5 سال و پس از برگزاری دومین جشنواره دبیرخانه دائمی این جشنواره و راه اندازی شد.

وی درخصوص دائمی بودن جشنواره گفت: دائمی بودن این دبیرخانه و جشنواره ناظر به دوچیز است یک اینکه تولید کنندگان و فعالان رسانه های دیجیتال همواره در طول سال می توانند آثار و تولیدات خود را بر روی وب سایت جشنواره بارگذاری و به معرض دید همگان قرار دهند و دیگر اینکه بازدیدکنندگان می توانند با بازدید از این آثار 1- اقدام به داوری آثار نموده و بصورت دقیق آثار را مورد ارزیابی و ارزش گذاری نمایند به عبارت دیگر داوری مردمی صورت می گیرد. 2- نسبت به خرید یا دانلود رایگان یا بازدید آنلاین اقدام نمایند.

دبیر جشنواره دائمی رسانه های علوی ویژه تولیدات دیجیتال در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره اظهار داشت:

این جشنواره پایگاه مردمی بوده و همه تولید کنندگان اعم از خصوصی و غیر خصوصی می توانند در دو سطح حرفه ای و غیر حرفه ای آثار خود را در یکی از بخش های مرتبط با جشنواره شرکت داده و در معرض داوری مردمی و داوری تخصصی قرار دهند. بخش های جشنواره به گونه ای طراحی شده است که کوچکترین و معمولی ترین آثار تا حرفه ای ترین آثار در سطح خود مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و تقسیم بندی حرفه ای و غیر حرفه ای در مرحله نخست توسط خود تولید کننده انجام خواهد شد.

حبیبی گفت: بر خلاف دیگر جشنواره های متداول، این جشنواره در دو مرحله مورد داوری قرار می گیرد. 1- داوری مردمی که کاملا توسط جداول تعریف شده امتیاز گذاری و نمره می گیرند به عنوان مثال گرافیک اثر از 1 تا 20 توسط بازدید کننده نمره می گیرد همچنین کاربری و نوع کاربری اثر و ... که جمع امتیازات می شود امتیاز اکتسابی آن اثر از بخش مردمی. و یک نوع داوری هم توسط داوران بنام و کارشناسان فنی صورت خواهد پذیرفت. که هر دو مرحله داوری بصورت مستقل بررسی و آثار برگزیده و تولید کنندگان آثار مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و از جوایز ارزشمند جشنواره بهره مند خواهند شد.

درخاتمه حبیبی گفت: در راستای سیاست های کلان و راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی این جشنواره با حمایت جدی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های  دیجیتال اعم از مادی و معنوی شکل گرفته و زیرساخت نرم افزاری لازم برای راه اندازی این دبیرخانه دائمی توسط این مرکز تأمین گردیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان واحد مستقلی در دومین سطح سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (هم طراز با سطح سازمانی معاونت های تخصصی این وزارتخانه)، علاوه بر مأموریت توسعه و تصدی کاربری ابزار های میتنی بر فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات در حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشادداسلامی، وظایف و مسئولیت های چون مطالعه و تدوین مستندات راهبردی در حوزه رسانه های دیجیتال و همچنین کاربری فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ کشور،. حمایت از انجام فعالیت های پژوهشی، در حوزه رسانه های دیجیتال و تعامل فرهنگ و فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه های دیجیتال و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و همچنین صادرات رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری رقومی داخلی به خارج از کشور، انجام یا حمایت از انجام فعالیت های، تبلیغی، ترویجی، فرهنگ سازی و ارتقای دانش و مهارت های تخصصی در حوزه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و هنر،. صدور مجوز و نظارت بر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه رسانه های برخط، بسته های نرم افزاری رسانه ای، نشر رقومی، تکثیر و عرضه حامل های دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده و سامانه های عرضه برخط و خدمات مرتبط، بررسی نرم افزارهای رایانه ای و محتوای آنها از جهت فرهنگی و ثبت مالکیت حقوق مادی و معنوی و صدور مجوز انتشار بسته های نرم افزاری رایانه ای، صدور مجوز و نظارت بر واردات، صادرات و تولید سامانه ها، نرم افزارها، تجهیزات و سخت افزار های رایانه ای مورد استفاده درپدیدآوردن، تکثیر، نشر، عرضه و اجرای رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی و هنری 8. صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و همچنین حمایت از آنها،. تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات و همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی در خصوص کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ، رسانه های دیجیتال و ثبت و نشر نرم افزار های رایانه ای 10. تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها و مراجع ذیربط و سازمان ها و مؤسسات بین المللی در اجرای وظایف محوله را برعهده دارد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها