اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042967895648

دومین همایش شهر هوشمند شهریور برگزار می شود

کد: 1395042967895648

https://goo.gl/zEH5Tr

، تهران , (اخبار رسمی): به منظور ارایه دستاوردهای یک سال اخیر در حوزه توسعه شهر هوشمند،دومین همایش "شهر هوشمند ‌زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری"برگزار می شود.

دومین همایش شهر هوشمند شهریور برگزار می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل معاون سازمان فناوری اطلاعات، با بیان این که به سمت نسل جدید زندگی شهری حرکت می‌کنیم، گفت: بیش از 70 درصد مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند و نه تنها دولت بلکه همه مسوول بهبود زندگی شهری هستیم. 
باقری اصل با اشاره به این که استفاده از فناوری می‌تواند در راستای بهبود زندگی شهری باشد، افزود: زیرساخت‌ها تغییری نکرده است اما زندگی تسهیل شده است.
باقری اصل با بیان این مطلب که حوزه ict با گذر از مرحله زیرساخت به مرحله بلوغ و تولید سرویس رسیده است، اظهار داشت: به این ترتیب درک جدیدی از کسب و کار شکل گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات افزود: با راه اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک عملا بهره‌بردای پایلوت شبکه شروع شده است.
وی در زمینه دولت الکترونیک نیز اظهار داشت: تا یک ماه آینده اقدام یکپارچه سازی در لایه مدیریت متمرکز انجام و به سمت سرویس‌ها حرکت می‌کنیم. 
جانشین دبیر کمیسیون دولت الکترونیک به آماده شدن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: لایحه از سوی دولت ابلاغ شده و بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری و تعریف سرویس، به مردم سرویس ارایه دهد.
وی افزود: با آزادسازی اطلاعات، فرصت های بهتری شکل می گیرد و مردم می توانند به عنوان مشارکت کننده در تصمیم گیری مدیریت شهری با استفاده از ابزار آی تی شرکت کتتد.
باقری اصل با تاکید بر اشتراک گذاری منابع ابراز امیدواری کرد، برگزاری این گونه همایش ها منجر به فراهم کردن فرصت بهبود زندگی مردم در شهرها و روستاها شود.
باقری چناری مدیرعامل ایرانیان نت نیز در سخنانی چشم انداز حرکت به سمت اقتصاد دانایی محور را شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: با پلتفرم باز و ارتقای سرویس ‌ها، به سمت ارایه سرویس های مناسب و شهر هوشمند پیش برویم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش