اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233905648

وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های ایرانسل:

هیچکس به شبکه ملی اطلاعات حس محدودیت ندارد

کد: 13951120233905648

https://goo.gl/TUw3r0

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات گفت: در گذشته بخشی از مردم نسبت به فعالیت شبکه ملی اطلاعات احساس نوعی محدودیت داشتند اما امروز همه از راه‌اندازی این شبکه استقبال کرده و هیچکس به هیچ وجه احساس محدودیت نمی‌کند.

هیچکس به شبکه ملی اطلاعات حس محدودیت ندارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های ایرانسل اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات شرایطی ایجاد شده که بر بستر شبکه ملی اطلاعات همه چیز شکوفا شود.

واعظی ادامه داد: ما در ابتدا که بحث راه‌اندازی این شبکه مطرح می‌شد بیشتر از همه به دنبال آن بودیم که سرعت و کیفیت اینترنت را برای کاربران خود بالا ببریم و شرایطی فراهم کنیم که حریم خصوصی آنها نیز رعایت شود اما اکنون این کار وارد فازها و مراحل دیگری شده که حتی در ابتدای کار کمتر مورد توجه خود ما قرار گرفته بود.

وی افزود: اکنون با ایجاد این شبکه به نوعی رونق کسب و کار ایجاد شده است.

وی همچنین عنوان کرد: نکته دیگر مربوط به تلفن‌های همراه می‌شود که وضعیت آنها هم به نوعی شبیه شبکه ملی اطلاعات است. یعنی در گذشته نگاه ما این گونه بود که کاربران از این وسیله استفاده کرده و نیازهای ارتباطی خود را برطرف کنند اما امروز شاهدیم که این وسیله در خدمت تمام امور قرار گرفته است.

واعظی در ادامه با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی دولت همراه اظهار کرد: در گذشته بر روی این موضوع فعالیت‌های بسیاری انجام شده بود اما اکنون امیدواریم تا چند هفته دیگر دولت الکترونیک راه‌اندازی شود تا در گام بعد به بحث دولت همراه برسیم تا از طریق این بستر مردم بتوانند تمام نیازهای خود را با در اختیار داشتن تلفن همراه فراهم کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه به بحث اینترنت اشیا پرداخت و گفت: اکنون دنیا به این سمت می‌رود و ما هم باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم و به استقبال این تحولات برویم.

واعظی افزود: اپراتورهای موبایل نیز تاکنون پیگیری های مختلفی در این زمینه داشته‌اند اما باید توجه داشت که در دنیا رقم سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار بالاست و ما هم باید در این حوزه وارد عمل شویم.

وی همچنین یادآور شد: حتی با گام برداشتن این سمت، شرایطی ایجاد می‌شود که به تدریج مردم بدانند چگونه می‌توان استفاده بهتری از مباحث تعرفه‌ای داشت.

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود به اقداماتی که اپراتورها در حوزه ارائه خدمات نسل ۴ داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: بخشی از نگرانی‌های ما در شبکه ملی اطلاعات به بحث دسترسی مربوط می‌شد که اکنون با این شیوه بخش قابل توجهی از نگرانی‌های مردم به دسترسی برطرف شده است.

وی همچنین یادآور شد: طی ماه‌های گذشته مصرف دیتا شیب تندی پیدا کرده که این موضوع گویای آن است که مردم آمادگی استفاده از خدمات جدید را داشته‌اند اما ما دیر بسترها و امکانات لازم در این بخش را فراهم کرده‌ایم حال نیز هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود، شرایط مردم برای استفاده از فناوری‌های نوین‌تر فراهم است.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث بهره‌گیری اپراتورها از امکانات بومی اشاره کرد و گفت: در گذشته ایرانسل متهم می‌شد که به شریک خارجی خود یعنی شرکت MTN پشت گرم است و کمتر وارد فرایند بومی‌سازی می‌شود اما طی یک سال گذشته شاهد بودیم که این اپراتور در این حوزه نیز اقدامات متعددی انجام داده است که حتی این موضوع به توجه به آنکه سود شرکت افزایش می‌دهد برای خرید خارجی نیز دارای جذابیت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر آن است که اپراتورها در انجام امور مختلف با شرکت‌های متعدد همکاری داشته باشند، تاکید کردند ما به دنبال آن هستیم که به سرعت خانواده ICC ایران بزرگ شود. البته زمانی در ابتدای دولت یازدهم سود بازار ICC نیز حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بود اما اکنون این رقم به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با این وجود اصلا از این رقم راضی نیستم و اعتقادم بر آن است که با توجه به جمعیت کشور اقبال مردم و نوع سرمایه‌گذاری و هزینه‌های حوزه باید قطعا هدف ما بازاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی باشد.

واعظی در پایان اظهار امیدواری کرد: همان‌طور که شیب استفاده مردم از دیتا افزایش پیدا می‌کند، بازار هم گسترش پیدا کند تا در نهایت گسترش بازار منجر به اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور شود تا دیگر شرایط به گونه‌ای نباشد که جوانان ایرانی برای اشتغال در شرکت‌های مانند اپل و مایکروسافت به دلیل حقوقی ماهی3000 تا 7000 دلار خوشحال باشند و بتوانند درآمدی بیش از این را در کشور خود تجربه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]