اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229095648

واعظی در افتتاح 22 پروژه همراه اول:

دولت الکترونیک بدون پرداخت موبایلی امکان پذیر نیست

کد: 13951111229095648

https://goo.gl/DggTMo

، تهران , (اخبار رسمی): واعظی در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول با تاکید بر لزوم همراهی بانکها برای توسعه دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک بدون پرداخت موبایلی امکان پذیر نیست و لازم است بانکها دست از احتیاط بردارند.

دولت الکترونیک بدون پرداخت موبایلی امکان پذیر نیست

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی صبح امروز 11 بهمن ماه ، در آستانه دهه فجر ،در مراسم افتتاح  پروژه ها ی همراه اول، بر لزوم توجه به گفتمان امام خمینی(‌ره ) تاکید کرد و گفت: مهمترین دغدغه دولت مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال است که برای رفع آن در تلاشیم.

وی با بیان اینکه در سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر دانش بنیان  بودن  است  ادامه داد : امروز در دنیا ثروتها براساس سرمایه گذاری ها ی عظیم به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه  اگر به تاریخچه امروز 6 شرکت ثروتمند دنیا  نگاه کنید متوجه می شوید ،‌سرمایه آنها مغز افزار بود  افزود:  اهمیت این موضوع در شرکتهای حوزه  آی سی تی رقم می خورد.

 واعظی ادامه داد:  باید  از زحمات کسانی  در همراه اول  سیزده هزار وششصد شغل به وجود آوردند، تقدیر کرد

واعظی بر لزوم ارتباط نزدیک با دانشگاهیان، شرکت های دانش  بنیان و پژوهشگران تاکید کرد و افزود : دولت الکترونیک بدون موبایل پی منت امکان پذیر نیست

وزیر ارتباطات اظهارکرد:‌  به دنبال آن هستیم که بانک  هاو موبایل،  ارتباطشان را نزدیک تر کنند و  بانکداری از  محتاط بودن فاصله بگیرند .

 وی ادامه داد:   مردم خود را در استفاده از ابزارهای الکترونیک خوب نشان دادند؛   باید  به مطالبات مردم توجه کنیم و زندگی را برای مردم، به خصوص در شهرهای بزرگ ،آسان  ترکنیم

این مقام مسئول با تاکید برفراهم شدن بستر شبکه ملی اطلاعات گفت :در بخش دسترسی  شبکه ملی  اطلاعات، مشکلاتی داشتیم  که درحال حل شدن است.

 واعظی  با اشاره به اینکه دربخش دسترسی ثابت نیز کارهای مناسبی انجام شده است  افزود:   از عملکرد مخابرات و همراه اول، به دلیل اعتماد به دانشگاهیان و شرکت های کوچک، تقدیر می کنم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصمیم ترامپ و تاثیرات بین المللی آن افزود : رییس جمهور آمریکا با رفتار وعملش وسیاست های سخت گیرانه، چهره واقعی آمریکا را بیشتر نشان می دهد و ترامپ متوجه نشده است، که با این تصمیمش، چه خسارتی را متحمل می شود.

 وزر ارتباطات ادامه  داد:آنچه که در بیانیه شرکت های بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت آمده است  نیز گویای این موضوع است؛ چراکه آنها بهتر می فهمند که با این سیاست، بسیاری از نخبگان ایرانی را از دست می دهند.

 این مقام مسوول گفت: امریکا علاوه بر سخت گیری بر مهاجران هفت کشور ، با همسایگانش هم دیوار می کشد.

واعظی خاطر نشان کرد: من فکر می کنم هم دولت،هم شرکتها و دانشگاهها ، آغوششان را باز کنند؛ برای افرادی که درامریکا فعالیت می کنند، ما برای جوانها  بازگشت را  اجبار نکرده ایم، اما در این شرایط باید عزت و احترام ایرانیها حفظ شود.

وزیر ارتباطات افزود: باید فضایی را به وجود آوریم که این جوانان عضو هیات علمی شوند، مجوز شرکت دانش بنیان بگیرند و سیاست‌های روشنی برای استقبال از آنها داشته باشیم تا احساس نکنند که اینجا با مشکلی مواجه می شوند.

وی یاد آور شد: امروز جوانان ما دربخش علمی وپژوهشی دنیا می درخشند که در این زمینه  به شرکت های دانش بنیان تاکید می کنم  تا از این استعداد ها استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]