اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051275335370

در نخستین نشست رئیس کل جدید بیمه مرکزی

5 محور اساسی بیمه مرکزی تشریح شد

کد: 1395051275335370

https://goo.gl/GgLkaI

، تهران , (اخبار رسمی): ارشاد، هدایت، نظارت و حمایت از موسسات بیمه ای و بیمه گزاران از مهمترین محورها و نقش بیمه مرکزی محسوب می شود.

5 محور اساسی بیمه مرکزی تشریح شد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، اولین نشست مطبوعاتی عبدالناصر همتی- رئیس کل بیمه مرکزی در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.

بنا بر این گزارش و در ابتدای این نشست، رئیس کل بیمه مرکزی به وظایف این نهاد حاکمیتی اشاره کرد و گفت: بیمه مرکزی 5 محور اساسی را دنبال می کند. تنظیم و هدایت امر بیمه گران، حمایت از بیمه گزاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق، اعمال نظارت دولت بر فعالیت های شرکت های بیمه، ارشاد، هدایت، نظارت و حمایت از موسسات بیمه ای و همچنین جلوگیری از رقابت های مکارانه و ناسالم از جمله این محورها محسوب می شود.

به گفته وی؛ حمایت از بیمه گزاران مهمترین نقش بیمه مرکزی محسوب می شود. و همچنین ناظر دولت بر شرکت های بیمه ای، بیمه مرکزی است.

همتی تصریح کرد: رشد حق بیمه در سه ماهه اول سال بالای 20 درصد است. و امیدوارم نفوذ بیمه از 2 درصد عبور کند.

وی با بیان اینکه بیمه زندگی در حال حاضر 12 درصد پرتفوی بیمه زندگی را شامل می شود؛ اظهار داشت: 12 درصد که 70 درصد اندوخته ای و پس انداز و 8 درصد کل پرتفوی بیمه های زندگی عمر همراه با اندوخته است که این رقم بدر کشور ما سیار پایین است.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی؛ نسبت خسارت به حق بیمه در سه ماهه اول به 62.5 درصد رسیده است و همچنین بیمه های شخص ثالث، درمان و زندگی بیشترین سهم یعنی 74 درصد در سه ماهه اول سال را به خود اختصاص داده اند.

همتی در ادامه افزود: رشد حق بیمه در سه ماهه اول سال 95 بالای 2 درصد بوده است که این نفوذ بیمه در سال 73 در حدود 34صدم درصد بوده و این مربوط به زمانی است که بنده ریاست بیمه مرکزی را بر عهده گرفته بودم و در سال 84 زمانی که این پست را تحویل دادم به 1.4 دهم درصد رسید که تقریبا یک درصد به نفوذ بیمه اضافه شد و در سال 93 به دهم1.9 درصد رسید.

رئیس کل بیمه مرکزی  در ادامه با اشاره به این که یک میلیارد و 640 میلیون تومان از وامی که هیات عامل دریافت کرده بود، پس گرفته شد، گفت: از این میزان 2 میلیارد و 100 میلیون ریال(210 میلیون تومان) اضافه کار پرداختی شب عید به هیات عامل پیش از بازگشت من به بیمه مرکزی بازگردانده شده بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه مرکزی

سابقه فعالیت بیمه در کشور به صورت غیر رسمی بیش از یک قرن است .نخستین بار در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه خارجی به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام کردند .اولین قانونی که در ایران درخصوص شرکت های بیمه به تصویب رسید قانون مربوط به ثبت شرکت ها مصوب دوم آذر 1310 است که در ماده 8 آن شرکت های بیمه اعم از ایرانی و خارجی را تابع نظام نامه ای دانست که از طرف وزارت عدلیه تنظیم می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه