اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628129255370

رییس کل بیمه مرکزی پیشنهاد داد

ایجاد شورای هماهنگی بانک، بیمه و بورس

کد: 13950628129255370

https://goo.gl/xjZtkz

، تهران , (اخبار رسمی): ضرورت ایجاد شورا برای هماهنگی سیاستگذاری در بانک، بیمه و بورس زیرنظر وزیر اقتصاد احساس می شود.

همتی

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی رییس کل این نهاد نظارتی گفت: نمی توان بازار های مالی را از هم تفکیک کرد. درست است که این بازار ها یکپارچه مدیریت نمی شوند اما ارتباط منطقی با یکدیگر دارند و هر اتفاقی در یک بازار، بر بخش های دیگر تاثیر می گذارد.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: ازدیاد شمار بیمه ها، کاهش نرخ ها، روند صعودی زیان بیمه شخص ثالث و افزایش هزینه های بیمه درمان نیز به بروز بحران در صنعت بیمه انجامید.

همتی نقش بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر در مدیریت بحران ها را بسیار مهم دانست و افزود: بیمه مرکزی به طور جدی اجازه تخفیف بیمه شخص ثالث را به بیمه ها نمی دهد. ما مخالف این نیستیم که بیمه با تخفیف به دست مشتری برسد اما اگر قرار باشد بیمه نتواند به تعهدات خود عمل کند، آن بیمه نامه که به دست مردم می رسد، یک کاغذ بی ارزش است.

همتی اعلام کرد با توجه به راه اندازی اداره کل هماهنگی و نظارت عملیاتی، نظارت ها با حضور فیزیکی در بیمه ها به روز می شود؛ به این ترتیب در دو تا سه ماه تخلف ها مشخص می شود.

رییس کل بیمه مرکزی از تهیه یک طرح تحقیقاتی برای ارایه به شورای عالی بیمه خبر داد تا ترکیب هیات مدیره شرکت های بیمه و التزام آنها به مقررات بیمه مرکزی روشن شود.

وی گفت: باید یک سوپرمارکت مالی درست شود و مردم برای گرفتن خدمات مالی حق انتخاب بیشتری داشته باشند. وقتی راجع به یکپارچه سازی بازارهای مالی صحبت می کنیم همین امر یکی از موارد آن است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه مرکزی

سابقه فعالیت بیمه در کشور به صورت غیر رسمی بیش از یک قرن است .نخستین بار در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه خارجی به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام کردند .اولین قانونی که در ایران درخصوص شرکت های بیمه به تصویب رسید قانون مربوط به ثبت شرکت ها مصوب دوم آذر 1310 است که در ماده 8 آن شرکت های بیمه اعم از ایرانی و خارجی را تابع نظام نامه ای دانست که از طرف وزارت عدلیه تنظیم می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه