اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051376325632

(معرفی خانه عطر L'ARTISAN PARFUMEUR

هنرپیشه ای که عطرسازشد

کد: 1395051376325632

http://goo.gl/D0er8G

، تهران , (اخبار رسمی): بی تردید دنیای عطر یکی از برجسته ترین و مهم ترین هنرمندان خود را در سال 2011 از دست داد. مردی که با شور و شعف بیکران خویش بسوی احیای هنر عطر سازی راستین؛حرکت کرد .

هنرپیشه ی عطرساز (معرفی خانه ی عطر L'ARTISAN PARFUMEUR)

به گزارش لوکس بایر، "ژان-فرانسوا لاپورت" به عنوان یک هنرمند واقعی مسیر خویش را بدون بزرگنمایی و جنجالهای تبلیغاتی برای هر قدمی که بر می داشت؛ساخت.استعداد او نیازی به اقداماتی که توجه اقشار مختلف و عوام را به خود جلب کند؛ نداشت.

لاپورت همیشه طرفدار عطرسازی به عنوان یک هنر بود و در میان اولین افرادی بود که اِعمال اصلاحاتی در تولید انبوه عطرها را پیشنهاد داد و به همین منظور؛خانه "ل آرتیزان پرفیومر" را تأسیس کرد.

او یک چالش و شوخی دوستانه را بعنوان مبدأ فعالیت های خود معرفی می کند. از آنجا که  لاپورت یک شیمیدان بود؛ یکی از دوستانش از وی می خواهد تا عطری با رایحه موز بسازد که با لباسی از همین جنس جهت حضور در جشن های شبانه طراحی شده باشد. 

این درخواست لاپورت را درگیر ساخت چنین عطری می کند و خیلی زود ساخت عطرهایی با گریپ فروت و وانیل را شروع می کند.او دست به آزمایشات گسترده و متعدد می زند و عطرهایی اصیل با استفاده از اسانس های طبیعی می آفریند.این عطرها موفقیت های ویژه ای برای لاپورت به ارمغان می آورد و پس از توفیق اولین مجموعه از عطرهای ژان فرانسوا؛ علاقمندان عطر به او لقب هنرمند عطرسازی را می دهند. عنوانی که معرف یکی از بزرگترین و مهم ترین سازندگان عطر معاصر یعنی"لِ آرتیزان پارفیومر".می شود

لاپورت در سال 1976 برند را ثبت کرد و فعالیت های این خانه آغاز گشت. نخستین عطر ل آرتیزان توسط خودِ لاپورت ساخته میشود و موفقیتی خیره کننده بدست می آورد."مور ات مسک" عطری با رایحه غالب مشک و شاه توت است و پرفروشترین محصول این خانه نیز بحساب می آید.اگرچه مور ات مسک پیچیده ترین عطر تاریخ نیست؛اما ترکیب روشن و درخشانش آن را به عطری محبوب برای نسل های مختلف تبدیل کرده است.

در سال 1979 لاپورت نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح می کند و در این فروشگاه به فروش عطرها و توپهای عنبر می پردازد.گوی های چوبیِ دست سازی که از بطری های عطر محافظت می کردند و رایحه خود را به آرامی ساطع می نمودند.لاپورت سه سال بعد امتیاز برند را فروخت و به دنبال ایده ها و چالش های تازه رفت.او در سال 1982 به کمپانی کوچک اما بسیار با نفوذ و تأثیر گذار "مِیتره پارفیومر اِت گانتیه" پیوست اما خدمات ارزشمند او همچون میراثی گرانبها؛موفقیت خانه  ل آرتیزان را تضمین نموده بود.

اما مهم ترین نکته در مورد محصولات ل آرتیزان؛ خود عطرها و روایح هستند.جالب است که با گذشت چهار دهه از تولد این خانه؛هنوز تولید هیچ یک از عطرها متوقف نشده است.

برای مشاهده کامل مقاله و سایر مقالات لوکس بایر بر روی مجله لوکس بایر کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس