اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970312298825632

حقایقی جالب و جذاب در مورد عطرها

کد: 13970312298825632

https://goo.gl/N6ZEcs

، تهران , (اخبار رسمی): جهان شگفت ­انگیز عطرها، تاریخی طولانی همراه با حقایق و افسانه­‌های بسیاری دارد. در این قسمت به تعدادی از جالب­‌ توجه‌­ترین این حقایق می‌پردازیم.

حقایقی جالب و جذاب در مورد عطرها
حقایقی جالب و جذاب در مورد عطرها

به گزارش لوکس بایر، هنر عطرسازی بیش از 4000 سال قدمت دارد! خاستگاه این هنر ناب حتی به زمانی عقب­‌تر از فرعون­‌ها و پادشاهان باز می­‌گردد. از لحاظ لغوی واژه "perfume" به معنای "درمیانِ دود" است و بر بخورهای معطر حاوی گیاهان، گشنیز و کندر اشاره دارد.

عطرسازی مدرن از سال 1310 مسیر خود را آغاز کرده است. به طورکلی عطرسازی مدرن به معنای هنر ترکیب الکل با روغن­‌ها و عصاره‌­های معطر است. ترکیباتِ پایه مایع معطری که برای ملکه الیزابت مجارستان ساخته شد متشکل از رزماری، آویشن و عصاره لیموی شاه پسند بود. به علاوه، این مایع معطر خاصیت نیروبخشی داشت و به وسیله پزشکان آن زمان برای درمان انواعی از بیماری‌­ها تجویز می‌­شد. در گذشته‌­های دور حمام رفتن عملی بسیار تجملاتی بود. بهداشت فراگیر نبود و در همان زمان­ افراد ثروتمند از عطر به عنوان پوشاننده بوی نامطبوع بدن استفاده می‌­کردند.

شهر گرس در جنوب فرانسه همواره پایتخت عطرسازی است. خاک غنی و اقلیم مناسب این منطقه در فرانسه موجب پرورش صدها گونه از گیاهان مختلف مورد استفاده در صنعت عطرسازی شده است.

عطر حاوی ترکیباتی عجیب و غریب است! تمامی ترکیبات، شیرین، ادویه‌ه­ای و دوست داشتنی نیستند! برخی عطرهای بدیع و نفیس دارای منابع حیوانی همچون غده‌­های حیواناتی نظیر گربه سیویت و کاستوریم، مشک و مدفوع (عنبر سائل) است. گفته می‌­شود عنبرسائل که یکی از گران­ترین ترکیبات در عطرسازی است، حاصل غذاهای هضم نشده نهنگ و دفع دادن آن­ها است. اما متخصصان می­‌گویند که عنبر سائل مدفوع نهنگ است!

تکنولوژی در حال تغییر است. می­‌توان از اختراع تکنولوژی به نام headspace نام برد. نوعی تکنیک علمی که از حس­گرهایی برای بازسازی روایح استفاده می­‌کند. حس­گرها، روایح مورد نظر را دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کنند و لیستی از ترکیبات و میزان آن­ها را در اختیار عطاران قرار می­‌دهد تا بتوانند رایحه موردنظر را بازسازی کند.

روایح می‌­توانند به طرز شگفت‌انگیزی در فردی که از آن استفاده می کند، گم ­شوند. بینی اندامی بسیار پیچیده است و می­تواند خود را با روایح سازگار کند. بنابراین شما به عطری که می‌زنید، عادت می­‌کنید. هنگامیکه این اتفاق می‌­افتد، فرد رد و اثر عطر را گم می­‌کند، مگر اینکه آگاهانه آن را مجددا اسپری کرده و یا استشمام کند. این پدیده جالب موجب می­‌شود افراد بیش از حد از یک عطر استفاده کنند و یا آن را بیش از حد معمول اسپری نمایند تا خودشان بتوانند آن را استشمام کنند.

عطر به لباس می­‌چسبد! همیشه تاکید می­‌کنیم که عطر باید مستقیما روی پوست اسپری شود تا پخش شود. افرادی با پوست حساس چنین امری را چندان مطلوب نمی‌­پندارند. چنین افرادی می­توانند عطر را روی لباس اسپری کنند اما ­لباس‌­هایی که بافت ظریفی ندارند؛ چرا که عطر از میان بافت­‌های ظریف عبور کرده و محو می­‌شود.

عطرها تاثیرات روانی بر روی افراد دارند. بسیاری از مطالعات علمی نشان داده است که میان رایحه و عواطف ارتباطی وجود دارد. عطر مناسب شما می‌­تواند خاطرات و عواطف بسیاری را زنده کند. به عنوان مثال، گفته می­‌شود که اسطخودوس آرام‌بخش است، در حالی‌که روایح مرکباتی انرژی‌­زا هستند.

قیمت عطرها همیشه نشان‌­دهنده کیفیت آن­ها نیست. قیمت یک ابزار بازاریابی است. گاهی قیمتی که بر روی عطر گذاشته می­‌شود به علت قرار گرفتن آن در طبقه خاصی از بازار است. حتی بهترین عطرسازان می­توانند عطرهایی با قیمت پایین اما بسیار با کیفیت ارائه دهند. علیرغم اینکه قیمت، اصالتا نشان دهنده ترکیبات اولیه و غلظت و کیفیت آن است، اما بستگی به هزینه‌­های جانبی همچون بسته­‌بندی و قرار گرفتن آن در بازار نیز دارد. قیمت بسیاری از عطرهای دیزاینری تحت امر مذکور است.

عطرهای سینتتیک هم می‌­توانند گران قیمت باشند. بسیاری از افراد بر این باورند که عطرهای حاوی ابسولوت‌­های طبیعی گران­‌تر از عطرهای دارای ترکیبات سینتتیک هستند. اما این امر صحیح نیست و برای ساخت عطرهای سینتتیک از تکنولوژی­‌های بسیار پیشرفت‌ه­ای استفاده می­‌شود که می­‌توانند قیمت آن­ها را همپای ترکیبات طبیعی افزایش دهد. روغن­‌های معطر سینتتیکی وجود دارد که در طبیعت یافت نمی‌­شوند؛ مثل ادکلن­‌هایی با رایحه دریایی. برخی این امر را خلاف روال معمول می‌­پندارند اما روال معمول بازار عطر به همین صورت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس