اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961025276485632

طبیعت اسرار آمیز، خاطرات خارق العاده

کد: 13961025276485632

https://goo.gl/bvmLX8

، تهران , (اخبار رسمی): نگاهی به آثار Karine Vinchon-Spehner

طبیعت اسرار آمیز، خاطرات خارق العاده
طبیعت اسرار آمیز، خاطرات خارق العاده

به گزارش لوکس بایر : عشق به طبیعت، زیبایی‌شناسی و کنکاش در خاطرات و دریافت‌هایی که از لحظات و مکان‌های مختلف بدست می‌آیند؛ یکی از مهم‌ترین منابع الهام بخش برای یک هنرمند عطرساز است. نگاهی متفاوت به پدیده‌ها و رویدادهای مختلف و پرداخت عطرساز به دلبستگی‌ها و دغدغه‌های خود از زاویه‌ای که مختص او است؛ وجه تمایز آثار معطر از یکدیگر و البته، تفاوت در ارزش‌دهی به آن‌ها را رقم می‌زند. از میان هنرمندانی که در دوران معاصر و با توسعه یافتن عطرسازی نیش و هنری در قرن بیست و یکم به این عرصه پای گذاشته‌اند؛ Karine Vinchon-Spehner بی‌تردید یکی از شاخص‌ترین عطرسازانی است که از نگرش، ایده، سبک و شیوه‌ی اجراییِ مستقل و منحصربفرد خود پیروی می‌کنند.

طبیعت و ابعاد ناشناخته آن، سرزمین‌های بکر و داستان‌های آنان و خاطرات غریبی که از چنین فضاهایی به ذهن هر مخاطبی القا می‌شود؛ از موضوعاتی است که برای وینچِن، همواره جذاب و تأمل بر انگیز بوده‌اند. از همین رو، وی تصورات و تخیلات نامتعارف و غریب خود را در ابتدا، از طریق تصاویر و با فعالیت در زمینه‌ی نقاشی و عکاسی به اشتراک می‌گذاشت. رموز و پیچیدگی‌هایی که روز به روز ابعاد تازه ای از طبیعت و بیکرانگی‌های آن را بروی وینچن می‌گشودند؛ موجب شد تا او تصاویر را در نمایش ابعاد مختلف و اسرار نامتعارف این رویاها و دریافت‌ها، ناتوان بیابد. از همین رو، وینچن بر آن شد تا زبان کامل و گویاتری را برای به اشتراک گذاشتن تفکرات، ایده‌ها و خاطرات خود برگزیند.

حضور در مدرسه‌ی عطرسازی «ایسیپکا» و آغاز به فرا گرفتن اصول عطرسازی در سال 2002، آغاز راه کارین وینچِن در عالم روایح است. اعجاز و جادوی روایح و عصاره‌های طبیعی، بهترین ابزار برای ماجراجویی‌های بی حد و مرز کارین در به تصور کشیدن تفکرات و دلبستگی‌ها بود. استعداد و نبوغ اعجاب انگیز کارین، در این دوران موجب شد تا او بسیار سریع تر از آنچه تصور می‌شد؛ پله‌های ترقی را طی کرده و در سال 2006 توسط کمپانی بزرگ Robertet استخدام شود. عشق به آفرینش و پرداخت به فضاهای خارق العاده، غریب و نامتعارف و توانایی مثال زدنی این عطرساز جوان، تحت هدایت و راهنمایی‌های استاد اسطوره ای و بنام این کمپانی، Michel Almairac، موجب شد تا جهان عطر شاهد ظهور اعجوبه ای بنام Karine Vinchon-Spehner در سالیان اخیر باشد.

این بانوی گزیده کار دنیای روایح، تفکرات و توانایی‌های خود را در همکاری با لاین‌های عطرسازی نیش و هنری به نمایش گذاشته است. آثار مفهوم‌گرا و چالش برانگیز کارین وینچن، همواره مورد استقبال کارشناسان و مخاطبان دنیای وایح قرار گرفته است که در ادامه به برخی از همکاری‌های درخشان او با لاین‌های عطرسازی موفق و معتبر، اشاره‌ای خواهیم داشت.

L’Artisan Parfumeur

وینچن، نخستین اثر خود را در همکاری با خانه‌ی افسانه‌ای و جریان‌ساز ل آرتیزان خلق کرد؛ عطری تحت عنوان Jatamansi که در سال 2007 معرفی شد. برای ساخت این عطر، وینچن از مواد چالش برانگیز و نامتعارفی استفاده کرد که در ترکیب کمتر عطری دیده شده‌اند. استفاده از روغن سنبل الطیب (نرد هیمالیایی) که به زیبایی تمامی‌ ابعاد گیاهی-چوبی، ادویه‌ای-رزینی و گرم آن نمایش داده شده و با زمینه‌ای مرکباتی، تازه و تمیز همراهی می‌شود؛ از Jatamansi، عطری متمایز و سطح بالا ساخته است. عطری با فضایی گیرا، ناب و ماجراجویانه که خبر از آغاز فصلی تازه و داستان‌هایی شگفت انگیز در دنیای عطر می‌دهد. خالق این داستان‌های ناب، کارین وینچِن، در ادامه آثار درخشانی در همکاری با ل آرتیزان از خود به یادگار گذاشت.

Coeur de Vetiver Sacré اثر درخشان و ارزنده‌ی دیگری است که به عنوان دومین همکاری وینچن و ل آرتیزان در سال 2010 از آن رونمایی شد. عطری با محوریت وتیور که ابعاد چوبی و دودی خود را با همراهی لایه‌هایی از گایاک، سدر، لابدانوم و بخور تقویت کرده و در ادامه نقش‌هایی چای-چرمی، جانوری-ادویه‌ای و میوه‌ای و درخشان بر خود می‌بیند تا حد اعلای پیچیدگی، توازن و شفافیت را در قالب رایحه‌ای چندلایه به نمایش بگذارد. ترکیب خیال انگیز و آراکش بخش مرکبات و نعناع با‌هاله‌ای دریایی-نمکین در Batucada، سومین و آخرین همکاری وینچن و ل آرتیزان تا به امروز است که در سال 2011 ارائه شد.

Amouage

طراح و کارگردان هنری خانه‌ی خوش‌نام و معتبر «امواج»، کریستوفر چانگ، آغازگر دوران تازه‌ی این خانه عطرسازی است که ضمن وفاداری به هویت شرقی-عربی آثار امواج، ایده‌هایی جدید و فضاهایی مدرن را به عطرهای این خانه تزریق کرده است. این لاین برجسته در سالیان اخیر، ارائه‌گر آثار شاخص و ممتازی بوده است که دنیایی از ایده، مدرنیته و اصالت را به طور هم‌زمان در خود جای داده‌اند و بعضا آثاری از سوی امواج معرفی شده‌اند که ابعاد دیگری را به این ارکان اضافه کرده‌اند؛ ابعادی از جنس بلند پروازی، شاعرانگی، ماجراجویی و ساختارشکنی. برای حرکت در چنین فضاهایی، انتخاب هوشمندانه چانگ که همکاری با وینچن است؛ نتایج شگفت انگیز و درخور ستایشی به همراه داشته است که شاهکاری بنام Memoir Man محصول 2010، نمونه‌ی درخشانی برای این گفته است. Memoir Man تاریکی مرموز، مرطوب، مغموم و نفس‌گیری را به تصویر می‌کشد که از آمیزش رزین‌های گیاهی، آکورد چرم خزه ای-دودی، تنباکو و بخور با بستری از نعناع، ریحان و اسطوخودوس شکل گرفته است. عطری ستودنی و چالش بر انگیز که ارزش‌ها و توانایی‌های وینچن را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد.

فضای پودری شاداب، درخشان و شهددار بنفشه، میموسا و ایلنگ که با پایه‌ای ادویه‌ای-چرکین، صمغی-وانیلی و بخوری غنی شده است در Opus III محصول 2010؛ نسخه‌ی زنانه Interlude که از نوت‌های جالب توجهی همچون گردو، چرم-ایمورتالِ خزه ای-رزینی، کیوی، قهوه، عود و ادویه ساخته شده است محصول 2012 و در نهایت، رایحه متراکم و غریب حاصل از چرم صمغی-دودی، زعفرانی و پوسیده همراه شده با پس زمینه‌هایی جانوری- ادویه‌ای و گیاهی در Fate Man، محصول 2013، دیگر آثاری هستند که وینچن برای امواج خلق کرده است.

همکاری‌های وینچن و چانگ، کما بیش ادامه دارد و او بعنوان یکی از اعضای تیم سازنده عطر Myth Man یکبار دیگر با امواج به همکاری پرداخت. عطری اسرار آمیز، تاریک، غریب و نامتعارف که فضاهایی جانوری، دودی-خاکستر گرفته و چرمی‌را در کالبدی طغیان‌گر و ساختارشکن دمیده است تا وینچن، بار دیگر بُعد تازه‌ای از نبوغ و هنر خود را به نمایش بگذارد.

Terry de Gunzburg

همکاری با طراح مشهور و موفق دنیای مد و زیبایی، تری دو گانزبرگ، در قالب سه عطر که در سال 2012 از آن‌ها رونمایی شد؛ آثار موفق و قابل تأمل دیگری به کارنامه وینچن افزود. لاین عطرسازی بای تِری، در همکاری با گروهی از عطرسازان مطرح و موفق فرانسوی، فعالیت‌های خود را در سال 2012 آغاز کرد که وینچن، یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در میان این افراد است. قلب پودری-گل بوی حاصل از زنبق و بنفشه که با پایه‌ای صمغی-وانیلی، غنی و کهربایی شده است در Ombre Mercure از عطرهای موفق این مجموعه است. عطر تحسین شده Parti Pris که اغواگری‌های جانوری مریم را با لایه‌ای پودری از ایلنگ، رز و وانیل برجسته ساخته و بر پایه‌ای کهربایی-صمغی و دودی-تنباکویی استوار ساخته است؛ از دیگر آثار وینچن برای این مجموعه است. بادام-وانیل همراه شده با قلبی مطبوع و شیری از انجیر که با طرح‌هایی پودری، شیرین و خاکی از تونکا و مشک عمیق شده است؛ در عطری تحت عنوان Flagrant Délice، سومین همکاری وینچن و گانزبرگ است که در قالب لاین عطرسازی بای تری معرفی شده است.

O.P.S.O.، M.INT، Nocibe و Atelier Oblique از لاین‌ها و برندهای نیش و هنری هستند که وینچن در سال‌های اخیر، آثاری متمایز و مدرن را برای آن‌ها خلق کرده است.

Karine Vinchon-Spehner و آثاری که تا به امروز در کارنامه‌ی کوتاه، اما پربار خود به ثبت رسانده است؛ نوید بخش ظهور ستاره‌ای درخشان و گشایش دریچه‌ای تازه بر روی دنیای عطر است. دریچه‌ای که پرتوهایی خیره کننده، روح‌نواز و خیره کننده از جنس خاطرات، کنکاش و مکاشفه را تقدیم مخاطبان عطرسازی می‌کند. وینچن، خالق عطرهایی است که ریشه در تفکراتی پیچیده، ذهنی ایده پرداز، رویاهایی بلند پروازانه و خاطراتی بکر و غریب دارند. آثار کارین، ارمغانی از طبیعت اسرار آمیز و عصاره‌هایی از نگاه متفاوت و کنجکاوانه او به رویدادها، لحظات و پدیده‌های مختلف هستند. تفکرات و نگرشی که دنیای رنگ‌ها، طرح‌ها و اصوات زمینی و دستمالی شده را زیر پا گذاشته، و رویاهای خود را تعالی بخشیده و به دنیایی در هم تنیده، پیچیده، شگفت انگیز و دست نیافتنی از رویا، ترانه، نجوا و ادراک پیوند می‌زند. Karine Vinchon-Spehner، شاعر خاطرات خارق العاده از جنگل‌های شب نشین، زمین رو به رویش، نجواهای باران و غم‌هایی از جنس حماسه و شور است، برداشت‌های راز آلودی که برای مخاطبان، مشترک و در عین حال منحصر بفرد هستند. هنرمند عطرساز والا مرتبه دوران ما و اسطوره جاودانه آیندگان...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس