اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051476665764

تلاش برای یافتن جایگزین تلگرام

کد: 1395051476665764

http://goo.gl/Enh35G

، (اخبار رسمی): مسئولان فضای مجازی،برای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی و حذف تلگرام تلاش می کنند.

تلاش برای یافتن جایگزین تلگرام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی ،درباره آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام گفت: ما ناگزیر هستیم برای تحقق شبکه ملی داخل کشور یک روزی از شبکه های اجتماعی خارجی دل بکنیم و به طور یقین تلگرام نیز از این قضیه مستنثی نخواهد بود.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که توسط مسئولان ذیربط در حال انجام است از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت بیشتری به عمل خواهد آمد به گونه ای که بتوانند جایگزین تلگرام شوند.

این مقام قضایی اظهارکرد: بودن تلگرام و سایرشبکه های اجتماعی خارجی ازجهات مختلف برای کشور ضرر دارد؛ اولا اینکه ما اطلاعاتی که خودمان و شهروندانمان تولید می کنند را در خارج از کشور ذخیره می کنیم که برای آپلود کردن آن در خارج از کشور باید پولی پرداخت کنیم و اگر دوباره این شهروندان اطلاعات را بخواهند دانلود کنند باید ارز از کشور خارج شود.

خرم آبادی با بیان اینکه هرکسی که ازشبکه های اجتماعی خارجی حمایت کند کار ناشایستی انجام داده است، گفت: حمایت ازشبکه های اجتماعی داخلی سرلوحه کار تمامی نهادهایی است که در زمینه فیلترینگ و محتوا کار می کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی همچنین ادامه داد:هیچ کس با فعالیت شبکه های اجتماعی مخالف نیست و اینکه می گویند فشارهایی برای تعطیلی شبکه های اجتماعی به ما آمده است، درست نیست.

خرم آبادی اظهارکرد: ما به دنبال این هستیم که تبادل اطلاعات را از خارج به داخل کشور منتقل کنیم و مردم حق دارند که از بهترین شبکه های اجتماعی برخوردار باشند و حاکمیت باید زمینه را برای بخش خصوصی آماده کند که بتواند با شبکه های اجتماعی خارجی رقابت کنند.

وی تصریح کرد: اگر تلگرام درحال حاضر به آسانی این همه پهنای باند و امکانات را در اختیار شهروندان ایرانی قرار می دهد به خاطرحمایت هایی است که از آن طرف انجام می شود ما اگر حمایت کنیم هم از نظر امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی و برخورد با مجرمان قدم هایی به جلو خواهیم داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قوه قضاییه

قوه قضائیه ایران، قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در ایران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون