اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677085370

از سوی بیمه مرکزی

90 کارگزار دو شغله تذکر گرفتند

کد: 1395051677085370

https://goo.gl/uzUbCY

، تهران , (اخبار رسمی): کارگزاران بیمه ای که در سایر فعالیت های غیر بیمه ای به صورت همزمان اشتغال داشته اند، شناسایی شدند.

لوگوی شرکت بیمه

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، مشخصات بالغ بر 90 کارگزار رسمی بیمه حقیقی و مدیرعامل شرکت های کارگزاری بیمه برای تعیین تکلیف وضعیت نهایی احصاء و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

قابل ذکر است که در اجرای طرح ساماندهی و پالایش جامعه کارگزاران رسمی بیمه از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) و همچنین اعمال سیاست های نظارتی، اطلاعات و مشخصات کارگزاران رسمی بیمه که به مشاغل دیگر اشتغال داشته اند، شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش، مشخصات بالغ بر 90 کارگزار رسمی بیمه حقیقی و مدیرعامل شرکت های کارگزاری بیمه برای تعیین تکلیف وضعیت نهایی احصاء و تذکرات لازم به آنها داده شده است تا نسبت به اصلاح وضعیت و تطبیق فعالیت خود با قوانین و مقررات جاری اقدام کنند.

بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه و سایر مقررات موجود ، کارگزاران رسمی بیمه - بجز سمت های آموزشی در موسسات آموزش عالی - مجاز به فعالیت در هیچ شغل دیگری نبوده و باید انحصاراً به ارائه خدمات بیمه ای در چارچوب مفاد آیین نامه کارگزاری رسمی بیمه بپردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه مرکزی

سابقه فعالیت بیمه در کشور به صورت غیر رسمی بیش از یک قرن است .نخستین بار در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه خارجی به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام کردند .اولین قانونی که در ایران درخصوص شرکت های بیمه به تصویب رسید قانون مربوط به ثبت شرکت ها مصوب دوم آذر 1310 است که در ماده 8 آن شرکت های بیمه اعم از ایرانی و خارجی را تابع نظام نامه ای دانست که از طرف وزارت عدلیه تنظیم می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه