اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677924750

در نشست مدیران کل راه و شهرسازی مطرح شد

تقویت فرهنگ دریافت هزینه خدمات از شهروندان

کد: 1395051677924750

http://goo.gl/Lzs7PZ

، تهران , (اخبار رسمی): مسائل، مشکلات، چالش‌ها و نقاط قوت استان‌های سراسر کشور در نشست مدیران راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تشریح شد.

تقویت فرهنگ دریافت هزینه خدمات از شهروندان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل در نشست مدیران راه و شهرسازی که به همت معاونت حقوقی وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد پس از سخنرانی وزیر راه و شهرسازی در مورد اخلاق در نظام مهندسی و تاکید بر مدیران ادارات کل راه و شهرسازی برای ارایه برنامه مدون و نظارت بر اجرای پروژه‌های در دست اقدام هریک از استان‌ها، به بیان نقطه‌نظرهای خود در مورد مسائل استان خود پرداختند.

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی در نشست مدیران راه و شهرسازی دقت‌نظر و تشکیل جلسات کمیسیون‌های ماده 5 را از نمونه‌های عملکرد مناسب مدیریت ارشد در حوزه راه و شهرسازی خواند و گفت: با دستورالعملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی طی دو سال اخیر برای اجرای طرح های جامع و تفصیلی در استان‌ها و با مشارکت شهرداری‌ها انجام شد میزان شهرفروشی تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

برگزاری کمیسیون های ماده 5 بادقت و منظم

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تعداد جلسات کمیسیون‌های ماده 5 بیشتر و با دقت نظر بهتری در استان‌ها تشکیل می‌شود. همچنین در مورد کمک به شهرداری‌ها یکی از کارهای قابل‌توجهی که اخیرا انجام شده، دادن قیرهای یارانه ای بود که مخصوصا در شهرهای کوچک موجب کاهش شهرفروشی شد.

خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در نشست مدیران راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای بر لزوم ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه‌های تخصصی تاکید کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای مهندسی از زیرساخت‌های فرهنگی و اساسی توسعه پایدار و متوازن است. ارتقای فرهنگ عمومی و اخلاق عمومی در حوزه های تخصصی به بهبود چالش‌ها و مسائل ختم خواهد شد و معتقدم که این جاده باید دو طرفه باشد. بدین معنا هم مهندسان و هم دست اندرکاران به رعایت اخلاق حرفه‌ای و نظارت بر اجرای صحیح توجه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه واگذاری مسئولیت به ادارات کل راه و شهرسازی با اعمال قانون باشد افزود: اعمال کنندگان قانون باید قانون‌مدار باشند و از دایره قانون تخطی نکنند. همچنین اگر تخلف از قانون برای قانون گریزان هزینه بالایی داشته باشد شاهد رواج قانونگرایی مبتنی بر شفافیت در جامعه خواهیم بود. 

محبت‌خواه ادامه داد: دریافت کنندگان خدمت باید هزینه خدمت را نیز پرداخت کنند و به این ترتیب قطعا جامعه به تعادل و توازنی می رسد که همان توسعه پایدار را تضمین می کند. منتها در کشور ما با توجه به اینکه همه افرادی که می‌خواهند از خدمات عمومی استفاده کنند باید قادر به تامین هزینه‌های مبتنی بر قانون در زندگی خود باشند و لازمه‌اش این است که دولت باید فکری برای اقشار کم درآمد، ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه داشته باشد و هزینه دریافت خدمات را به آرامی از مردم دریافت کند. 

تلاش برای اصلاح خلاء‌های قانونی 

وی تصریح کرد: معتقدم وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه هایی است که خدمات قابل توجهی و فراوانی را به مردم ارایه می دهد و در قبال خدماتی که ارایه می دهد هزینه ای دریافت نمی کند. به همین خاطر معتقدم باید در قبال دریافت هزینه؛ خدمت، فرهنگ سازی و آموزش را داشته باشیم تا ارتقای فرهنگی عمومی، اخلاق حرفه ای اتفاق بیفتد. لازمه اش این است که نواقصی که در قوانین وجود دارد در برنامه توامان دیده شود تا بتوان نتیجه گرفت.

گفتنی است در نشست مدیران کل راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا محفوظی معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امورمجلس وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سیدسعید سیدعلایی معاون توسعه منابع و نیروی انسانی و تعدادی از مدیران ستادی از جمله منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان