اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778494750

حسن فدایی خبر داد

واگذاری 1000 واحد مسکن مهر در آینده نزدیک

کد: 1395051778494750

https://goo.gl/ySSFLL

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نخستین استانی است که درآن طرح مقاوم‌سازی و پیشگیری علاوه بر بازسازی بافت فرسوده در حال مطالعه و اجراست .

واگذاری 1000 واحد مسکن مهر در آینده نزدیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزاره راه و شهرسازی ، حسن فدایی، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اولویت برنامه‌های دردست اقدام این اداره کل پرداخت و با بیان اینکه 240 هکتار بافت فرسوده در مجموع در سه شهر گچساران، یاسوج و دهدشت داریم که بازسازی آنها درحال انجام است، عنوان کرد: برای بازسازی بافت فرسوده طرحی در هیئت دولت تصویب شده و شهر گچساران به عنوان پایلوت درنظر گرفته شده که علاوه بر بهسازی مسئله مقاوم‌سازی و پیشگیری ایجاد بافت فرسوده نیز درآن لحاظ شده است.

فدایی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار است 3000 واحد بافت فرسوده در مناطق بسیار محروم بازسازی شوند و مبلغ 25 میلیون تومان پرداخت و 6میلیون تومان نیز به صورت وام بلاعوض داده شود. پس از بازسازی معابر، زمین‌هایی که با متراژ بالای 75 متر در بافت فرسوده می‌مانند واگذار و بهسازی می‌شوند و زمین‌های زیر 75 متر براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج قرارشده که کارشناسی شوند و یا کاربری تجاری پیدا کنند و یا ملحق به پلاک مجاور شوند.

وی گفت: پس از بافت فرسوده گچساران این طرح در استان ما در شهر مهاجرفرست دهدشت و سپس یاسوج که جمعیت حاشیه‌نشین آن بالاتر از دهدشت است نیز اجرا می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین عنوان کرد: 11 هزار واحد مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت خود مالک هستند و 5700 واحد نیز در قالب تفاهمنامه سه جانبه درحال آماده سازی بوده که 2400 واحد آن تحویل داده شده و بقیه نیز تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فدایی گفت: متاسفانه درگذشته اشکالاتی درتحویل مسکن مهر وجود داشت و شاهد نابسامانی و انجام کارهای خلاف مقررات درآن بودیم. به عنوان نمونه درمواردی قبل از تسویه حساب واحد، واگذار شده و اسناد را منتقل کرده بودند که از زمان تحویل گرفتن مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی تلاش کرده‌ایم حق سازنده‌ها را که مطالبه 4.5 میلیونی دارند احقاق کنیم و از سوی دیگر این اطمینان را می‌دهیم که در مدیریت جدید تمام روش کار بر اساس شیوه نامه مسکن مهر بوده و درآینده نزدیک هزار واحد مسکن مهر را تحویل خواهیم داد.

پیشرفت 82 درصدی ساخت بیمارستان یاسوج

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین عنوان کرد: ساخت بیمارستان 238 تختخوابی یاسوج تاکنون 82 درصد پیشرفت کرده است. میزان مطالبات پیمانکار با مشاوران طراح و ناظر حدود 9 میلیارد تومان است که امیدواریم با اعتباری که اخیرا از محل یکدرصد اعتبار وزارت بهداشت و درمان همچنین اعتبار پروژه و اعتبار سفر هیئت دولت اختصاص یافته شاهد افتتاح این بیمارستان در نیمه نخست 96 باشیم.

وی با اشاره به هزینه بالای راهسازی دراین استان کوهستانی بر لزوم توجه به اقلیم خاص استان‌ها در تقسیم اعتبارات راهسازی تاکید و عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 1570 کیلومتر راه فرعی، 520 کیلومتر راه اصلی، 97 کیلومتر بزرگراه و 4700 کیلومتر راه روستایی داریم که نسبت به میانگین کشوری از نظز راه روستایی با کمبود 30 درصدی مواجه هستیم و از نظر سطح بزرگراه نیز محروم‌ترین استان هستیم. البته از نظر سطح راه‌های اصلی و فرعی مشکل نداریم.

فدایی افزود: باید در سفر هیئت دولت اعتبارات ویژه‌ای برای استان کم‌برخوردار کهگیلویه و بویراحمد که با هزینه بالای راهسازی مواجه است درنظر گرفته شود. از سوی دیگرنشست‌هایی با مسؤولان ارشد اجرایی و با حضور خود پیمانکاران برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را برطرف کرده و پاسخگوی پیشنهادات و انتقادات آن‌ها باشیم.

رشد پروژه‌های جاده‌ای استان

وی همچنین گفت: اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی، راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.

فدایی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های بزرگی مانند جاده پاتاوه به دهدشت، باباکلان به چرام، چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان و توسعه بزرگراه‌ها از راهکارهای توسعه راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد است، در معرفی عمده‌ترین طرح‌های جاده‌ای استان توضیح داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به جاده محور پاتاوه-دهدشت اشاره کرد و دیگری بزرگراه بابامیدان-یاسوج  به سمیرم است که آمار تصادفات جاده‌ای آن بالاست. دیگری نیز بزرگراه یاسوج به سمت بابامیدان-گچساران-بهبهان است که دراین محور جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر سکونت دارند و سه استان خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و نیز قسمتی از استان بوشهر را دربردارد و عدم وجود بزرگراه دراین محور موجب تصادفات جاده‌ای می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان