اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778524750

هیات سرمایه‌گذاری ایتالیایی واردتهران و تبریزشد

ساخت ترمینال مهرآباد توسط ایتالیایی‌ها

کد: 1395051778524750

http://goo.gl/Tl9m2R

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی با اشاره به حضورهیات سرمایه‌گذاری از کشور ایتالیا در تبریز برای مطالعه طرح ساخت ترمینال بین‌المللی20 هزار مترمربعی گفت: اماکن تاریخی مبنای طراحی ترمینال هستند.

ساخت ترمینال مهرآبادتوسط ایتالیایی‌ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ، مصطفی صفائی مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، با اعلام خبر حضور هیات سرمایه‌گذاری از کشور ایتالیا در تبریز برای مطالعه طرح ساخت ترمینال بین‌المللی20 هزار مترمربعی گفت: هیات سه نفره ایتالیایی بازدید کاملی از محل ساخت ترمینال و شهر تبریز داشتند و مجددا به تهران بازگشتند.

وی با توضیح اینکه وزیر راه و شهرسازی تاکیدات زیادی برای استفاده از طراحی معماری ایرانی در ساخت این ترمینال داشتند، گفت: به دستور آقای آخوندی هیات ایتالیایی بازدید کاملی از شهر تبریز داشتند و از چندین نقطه از اماکن شهر تبریز مثل مسجد کبود مقبره الشعرا، و بازار تاریخی دیدن کردند.

مدیر فرودگاه تبریز با بیان اینکه قرار است طراحی ترمینال تبریز الهام گرفته از معماری اماکن تاریخی شهر تبریز باشد،گفت: قرار است ایتالیایی‌ها در طراحی‌های ترمینال تبریز الهامی از اماکن تاریخی شهر بگیرند و از قدمت و معماری شهر تبریز استفاده شود. بر همین اساس این ترمینال به روز و با معماری ایرانی ساخته می‌شود یعنی هم جهانی است و هم الهام گرفته از اماکن تاریخی آذربایجان و تبریز است.

صفایی با توضیح اینکه هیات ایتالیایی نظر مثبتی نسبت به معماری شهر تبریز داشتند، گفت: به منظور تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد حتما باید این بازدید انجام می‌شد و  بر همین اساس به زودی طرح اولیه از سوی ایتالیایی‌ها آماده و سپس قرارداد نهایی انجام می‌شود.

وی همچنین درباره جزئیات امضای سند همکاری با شرکت ویتالی ایتالیا برای توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه یک ترمینال مسافری در فرودگاه بین‌المللی تبریز با مساحت 50 هزار مترمربع طراحی می‌شود که در فاز نخست 20 هزار مترمربع از این ترمینال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت نیاز امکان توسعه آن تا 50 هزار مترمربع در آینده نیز وجود دارد.

صفایی همچنین برآورد اولیه سرمایه‌گذاری برای ساخت ترمینال مسافری در فرودگاه بین‌المللی تبریز را 50 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: ایتالیایی‌ها همزمان برای ساخت ترمینال در فرودگاه مهرآباد هم برنامه‌ریزی می‌کنند اما با توجه به افزایش پرواز در فرودگاه تبریز اولویت با این فرودگاه است.

وی با اعلام اینکه تیرماه امسال نسبت به تیر ماه سال قبل 55 درصد افزایش پرواز مسافری داشتیم، گفت: ساخت ترمینال جدید ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر را در فرودگاه تبریز تقریبا دو برابر می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان