اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081175585

درسی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016 کسب شد

نخستین امتیاز والیبال ایران برابر لهستان

کد: 1395052081175585

http://goo.gl/lGJsjG

، تهران , (اخبار رسمی): تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در بازی های المپیک سه بر دو مغلوب لهستان قهرمان سال 2014 جهان شد تا نخستین امتیاز المپیکی خود را به دست آورد.

نخستین امتیاز والیبال ایران برابر لهستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ملی پوشان کشورمان در دومین دیدار خود در بازی های المپیک به مصاف لهستان قهرمان سال 2014 جهان رفتند و سه بر دو مغلوب این تیم شدند.
تیم ملی والیبال ایران در ست سوم و چهارم این مسابقه 25 بر 23 و 25 بر 20 به پیروزی رسید اما در ست های اول، دوم و پنجم با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 23 و 18 بر 16 مغلوب لهستان شد تا ملی پوشان ایران در دومین دیدار خود در المپیک نخستین امتیاز المپیکی خود را دریافت کند.
تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی، شهرام محمودی، حمزه زرینی و عادل غلامی آغاز کرد.
استفان آنتیگا سرمربی تیم ملی والیبال لهستان نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب پیوتر نواکوفسکی، بارتوش کورک، کارول کلوس، گژگوژ لوماچ، میخال کوبیاک (کاپیتان)، متئوش میکا و متئوس بینیک استفاده کرد.
در ابتدای ست نخست این مسابقه تیم ایران دو امتیاز عقب افتاد و این روند تا میانه ست ادامه داشت تا در امتیاز 13 بر 9 اختلاف به چهار امتیاز رسید. امیر غفور نیز در ادامه این ست به میدان آمد. لهستان در این ست در سرویس بسیار خوب ظاهر شد.
لوزانو، مهدی مهدوی را نیز به زمین فرستاد تا با این تغییرات از افزایش اختلاف امتیاز ایران و لهستان جلوگیری کند اما مفید واقع نشد. در امتیاز 17 بر 11 به سود لهستان،لوزانو وقت استراحت گرفت و امتیاز بعدی را به دلیل سرویس اشتباه لهستان به ایران رسید. فرهاد قائمی هم به زمین آمد. در نهایت این ست با امتیاز 25 بر 17 به سود لهستان به پایان رسید. تیم ایران در این ست تنها از شریفات و میرزاجانپور استفاده نکرد.
در ابتدای ست دوم فرهاد قائمی به جای حمزه زرینی به میدان آمد و دیگر ترکیب ست نخست تغییر نکردند. امتیاز نخست این ست نیز به لهستان رسید. در امتیاز سوم دو تیم برابر شدند. در امتیاز 7 بر 4 به سود لهستان لوزانو وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف بیشتر نشود و ایران امتیاز پنجم را به دست آورد. در ادامه این ست بازیکنان ایران عملکرد بهتری ارائه کردند به گونه ای که در امتیاز 13 بر 12 اختلاف را به یک امتیاز رساندند.
در امتیاز 14 بر 12 داور امتیاز به لهستان داد که با درخواست ویدیو چک لوزانو، این امتیاز از لهستان گرفته شد و به تیم ایران داده شد تا 14 بر 13 بازی ادامه پیدا کند. در امتیاز 15 دو تیم برابر شدند و ایران در امتیاز 18 بر 17 از لهستان پیش افتاد. در این ست امیر غفور و مهدی مهدوی نیز به میدان آمدند. در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 23 به سود لهستان به پایان رسید تا لهستان در ست شماری دو بر صفر از ایران پیش بیافتد.
در ست سوم دو امتیاز نخست به ایران رسید. لوزانو در این ست از ترکیب ست دوم استفاده کرد. ایران چهار بر یک پیش بود که سرمربی لهستان درخواست وقت استراحت کرد تا مانع افزایش بیشتر امتیاز شود و موفق شد، زیرا سرویس عادل غلامی به تور برخورد کرد. البته سرویس لهستان نیز از تور رد نشد تا نتیجه پنج بر دو به سود ایران شود. لهستان در امتیاز هفت با ایران برابر شد. رقابت نزدیک به هم و پایاپای دو تیم تا امتیاز 15 ادامه پیدا کرد. در امتیاز 16 بر 15 به سود لهستان شریفات نیز به بازی آمد. رقابت دو تیم همچنان به صورت نزدیک و مساوی پیش رفت تا در امتیاز 21 لهستان دوباره از ایران پیش افتاد. مهدی مهدوی نیز به مسابقه آمد و دو تیم در امتیاز 22 مساوی شدند. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران، سرمربی لهستان وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران به پایان رسید تا ایران نخستین ست برده خود در بازی های المپیک را تجربه کند.
در ست چهارم مصطفی شریفات از ابتدا به جای عادل غلامی به میدان آمد. نخستین امتیاز این ست نیز به ایران رسید و در امتیاز پنج دو تیم برابر شدند. در ادامه این ست لهستان اختلاف امتیاز خود را با ایران به دو رساند تا استرس بازیکنان ایران افزایش یابد. وقتی در امتیاز 15 بر 12 اختلاف امتیاز سه شد، لوزانو وقت استراحت گرفت. فرهاد قائمی در این ست در سرویس بسیار خوب ظاهر شد و تیم ایران را از شکست نجات داد. بازیکنان در دفاع هم خوب ظاهر شدند و در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران شد تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود. تیم ایران با پیروزی در این ست نخستین امتیاز بازی های المپیک خود را به دست آورد.
لوزانو در ست پنجم ترکیب تیم خود را همانند ست چهارم انتخاب کرد و نخستین امتیاز مسابقه نیز به ایران رسید. عملکرد خوب تیم ایران در این ست نیز ادامه داشت و به رغم شایستگی 18 بر 16 مغلوب لهستان شد تا در نهایت سه بر دو مغلوب این میدان باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران

در پایان سال 1336 ، والیبال ایران دارای فدراسیون مستقل شد و امیر عباس امین به عنوان اولین رئیس فدراسیون والیبال کار خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش