اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052182225370

در سال 94 انجام شد

لغو و تعلیق پروانه کار58 کارگزار رسمی بیمه

کد: 1395052182225370

https://goo.gl/cbLTRg

، تهران , (اخبار رسمی): بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پروانه فعالیت 58 کارگزار رسمی بیمه را طی سال 1394، تعلیق و یا لغو کرد.

شرکت های بیمه

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، پروانه فعالیت 58 کارگزار رسمی بیمه در سال گذشته لغو و تعلیق شد که از این تعداد 33 مورد کارگزار حقیقی و 25 مورد نیز شرکت کارگزاری بیمه (حقوقی) بوده اند.

بر اساس گزارش اداره کل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای بیمه مرکزی، عدم رعایت مفاد آیین نامه کارگزاری رسمی بیمه و سایر مقررات جاری، شکوائیه های واصله از نحوه عملکرد آنها مبنی بر عدم رعایت حقوق بیمه گذاران، تخلف در زمینه دریافت حق بیمه از بیمه گذاران و عدم واریز به حساب شرکت بیمه گر، تعطیلی دفتر و عدم فعالیت مناسب بیمه ای، اشتغال همزمان به امور غیر بیمه ای، مخدوش نمودن بیمه نامه ها و سایر اسناد و مدارک بیمه ای، واگذاری وظایف و اختیارات کارگزاری به افراد غیر مسئول از مهم ترین دلایل تعلیق و لغو پروانه فعالیت پروانه کارگزاران به شمار می آید.

شایان ذکر است، نحوه فعالیت کارگزاران رسمی بیمه براساس شاخص های نظارتی تعبیه شده به صورت سیستمی از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) کنترل می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه مرکزی

سابقه فعالیت بیمه در کشور به صورت غیر رسمی بیش از یک قرن است .نخستین بار در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه خارجی به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام کردند .اولین قانونی که در ایران درخصوص شرکت های بیمه به تصویب رسید قانون مربوط به ثبت شرکت ها مصوب دوم آذر 1310 است که در ماده 8 آن شرکت های بیمه اعم از ایرانی و خارجی را تابع نظام نامه ای دانست که از طرف وزارت عدلیه تنظیم می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه