اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484005648

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ورود 2 اپراتور خصوصی به بخش پست

کد: 1395052484005648

http://goo.gl/B5W55m

، تهران , (اخبار رسمی): وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش جهت صدور پروانه برای دو اپراتورخصوصی پستی خبرداد و گفت با‌ تصویب اساسنامه شرکت ملی پست در مجلس، فضای جدیدی برای رقابت سالم گشوده شد.

تصویب اساسنامه ملی پست فضای رقابتی جدیدی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،واعظی با تقدیر از زحمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون صنایع و کمیته ارتباطات در جهت تصویب اساسنامه پست اظهار داشت:  با این اقدام ساماندهی تمام بازیگران این عرصه به صورت نظام مند در کشور رقم خواهد خورد.
وی به تشکیل معاونت امور پستی در رگولاتوری اشاره کرد و گفت: با ایجاد این معاونت نظارت کاملی روی عملکرد این بخش خواهیم داشت .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پس از حضور اپراتورهای خصوصی شرکت ملی پست با رقبای قدرتمندی مواجه خواهد شد افزود: همه باید خود را برای بهره‌گیری از این فرصت آماده کنند از این رو لازم است با برنامه‌ریزی و ابتکارات جدید به استقبال این شرایط رفت.
 واعظی: با خود عهد کردم تا زمانی که هستم پست متحول شود و امروز فصل نوینی در این شرکت ایجاد شده و معتقدم هر چه بتوانیم باید در جهت چابک سازی و افزایش کارآیی و درآمدزایی‌آن انجام دهیم.
وزیر ارتباطات، استفاده از فناوری اطلاعات در پست را موجب افزایش سرعت و دقت برشمرد و افزود: باید پست را متحول کرد و هوشمند سازی پست سبب می‌شود با همین امکانات فعلی سرعت ارائه خدمات را افزایش داد .
وی با اشاره به سیر صعودی منحنی رشد پست ادامه داد: پست در دنیا عهده‌دار خدماتی همچون تجارت الکترونیک و پست لجستیک می‌باشد و ضروری است شما نیز در این زمینه گام‌های بلندی نیز برداریم .
وزیر ارتباطات همچنین از آمادگی شرکت پست جهت انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که در زمینه تجارت الکترونیک در کشور فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت:  می‌توان با راه‌اندازی تجارت الکترونیک محصولات تولید داخل را به بازارهای جهانی عرضه کرد.
گفتنی است کارت اعتباری 10 هزار دلاری در سه سطح طلایی نقره‌ای و برنزی تهیه شده است که ظرف دو ماه آینده سایت تجارت الکترونیکی شرکت پست به زبان انگلیسی رونمایی خواهد شد و از این طریق تجارت بین‌الملل رونق گرفته و به عنوان شهود آذربایجان و روسیه که در سفر اخیر رئیس جمهور مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفته بود با ایران روابط خود را آغاز خواهند کرد.

 واعظی افزود: بعد از برجام فضای بهتری برای تمام بخش‌ها از جمله شرکت پست ایجاد شده است و این شرکت جهت رفع نیاز مردم اقدام به انعقاد قرارداد با یک شرکت نموده است که در قالب این کارت اعتباری تا سقف 10 هزار دلار امکان خرید در داخل و خارج از کشور فراهم می شود.
به گفته واعظی این خدمت تا کنون در دو واحد پستی راه اندازی شده است که همزمان با هفته دولت در اول شهریورماه در 155 شعبه مجهز به پست مالی و پست بانک قابل ارائه به مردم می‌باشد.
همچنین وی از آمادگی شرکت پست جهت انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که مجوز بانک مرکزی داشته باشند جهت ارائه کارت اعتباری ارزی دارند خبر داد و گفت: با شرکت‌های مختلف در این زمینه صحبت شده و در این خصوص هیچگونه محدودیتی نداریم و تنها یک شرکت با اخذ مجوز بانک مرکزی موفق به ارایه کارت اعتباری شد.
وی بهره برداری از نرم افزار طرح جامع مبادله پستی در 650 شهرستان را موجب افزایش سرعت سیر مرسولات و فراهم شدن امکان تبادل اطلاعات بعد از رسیدن مرسوله عنوان کرد و گفت: سیستم رهیاب موزعین در10 استان راه‌اندازی شده است که تا روز جهانی پست در 17 مهرماه در باقی استانها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]