تدوین آیین نامه پرداخت یارانه‌های غرفه‌داران؛

با هیات های اقتصادی، تشریفاتی برخورد نشود

کد: 1395052585595842

http://goo.gl/TXLFJi

، تهران , (اخبار رسمی): نگاه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به هیئت‌های خارجی، نگاه بهره‌برداری اقتصادی و شروع نقطه تجاری و ارتباط اقتصادی است.

با هیات های اقتصادی، تشریفاتی برخورد نشود

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران، رسول محققیان مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 47 عنوان نمایشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود رکود در سال گذشته با مشارکت غرفه داران، نمایشگاه فعالیت خود را به خوبی به سرانجام رساند و عملکرد نمایشگاه در سال 1394قابل قبول و مثبت بود. 

وی با اشاره به برگزاری 10 پاویون خارجی، ‌ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به عنوان نماینده کشور، در کشورهای امارات متحده در چهار نمایشگاه، مالزی، عمانف هند، اندونزی، ترکمنستان و ... حضور داشته است ضمن آنکه  دو هیئت تجاری اقتصادی از کشور ایتالیا در دو رسته تخصصی طلا و جواهر و سنگ و همچنین 19 هیئت خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه، عراق، هلند، قزاقستان و ... از جمله میزبانی های این نمایشگاه بوده است. 

محققیان با بیان اینکه حضور هیئت‌های متخصص اقتصادی، در توسعه تجارت کشور تاثیر گذار است، اضافه کرد: نگاه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به هیئت‌های خارجی، نگاه تشریفاتی و دیپلماسی نیست، بلکه نگاه بهره‌برداری اقتصادی و شروع نقطه تجاری و ارتباط اقتصادی است.

وی اظهار کرد: تعدادی از کشورهای در حال توسعه مبلغی را از 10 تا 60 درصد بابت هزینه‌های مشارکت کنندگان و غرفه‌داران پرداخت می‌کنند، در ایران نیز در سال‌های گذشته سازمان توسعه و تجارت بخشی از هزینه‌های غرفه دار را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی پرداخت می‌کرد، اما در چند سال گذشته به دلیل وضعیت نامناسب بودجه مبلغی به عنوان یارانه به غرفه‌داران پرداخت نشد. مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان افزود: هم اکنون با وجود کمبود بودجه، سازمان توسعه و تجارت مبالغی را برای این موضوع تخصیص داده و در حال تدوین آیین نامه پرداخت یارانه‌های غرفه‌داران است.

محققیان با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌ها 15 سهامدار دارد، گفت: 60 درصد سهام این شرکت متعلق به شهرداری و دو سازمان وابسته به آن است و 14 سهامدار دیگر نیز از 8 تا یک دهم درصد در این مجموعه سهامدار هستند و تلاش تمام سهامداران بر این است که این پروژه در زمان مقرر عملیاتی شود. وی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت تا آبان ماه سال جاری اضافه کرد: سهامداران باید سرمایه خود را افزایش داده و یا سهام خود را به دیگر سهامداران واگذار کنند، هم‌چنین اتاق بازرگانی برای خرید سهام شرکت نمایشگاه‌ها پیش قدم است، البته با تجمیع سهامداران اختلاف ایده‌ها کاهش می‌یابد. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه برای بهره برداری از سایت نمایشگاه نیازمند 75 میلیارد تومان هستیم، اظهار کرد: تا کنون 30 میلیارد تومان هزینه شده است و حدود 40 درصد پیشرفت کار داشته‌ایم و از برنامه کاری عقب نیستیم.

محققیان با بیان اینکه فاز یک 150 میلیارد تومان هزینه لازم دارد، ادامه داد: تنها 75 میلیارد تومان هزینه بهره برداری است، زیرا بهره بردار باید در حد متعارف باشد. حتی معتقدیم ساختمان اداری به صورت موقت در کانکس باشد اما غرفه‌ها هرچه سریعتر تکمیل شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران

شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکتهای تجاری و اقتصادی ایران با بهره مندی از فضا، امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر وزمینه مناسبی رااز طریق برپایی نمایشگاههای تخصصی و بین المللی جهت تولید کنندگان، بازرگانان داخلی و خارجی مهیا ساخته است تا علاوه برعرضه و نمایش توانمندیها، سرمایه گذاریهای مشترک بین المللی خود را در محل این نمایشگاه توسعه بخشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]