اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687085566

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016

تکواندوکاران ایرانی‌ها حریفان خود را شناختند

کد: 1395052687085566

http://goo.gl/17KXDq

، تهران , (اخبار رسمی): جلسه سرپرستان و مربیان تکواندو در بازی‌های المپیک ریو برگزار و با انجام قرعه‌کشی اوزان مختلف حریفان نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات مشخص شدند.

تکواندوکاران ایرانی‌ها حریفان خود را شناختند

به گزارشاخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، جلسه سرپرستان و مربیان تکواندو با حضور نمایندگان 63 کشور در قلب پارک المپیک و در سالن مرکزی ریو برگزار شد که در این جلسه رییس فدراسیون جهانی تکواندو، ناظر فنی فدراسیون جهانی تکواندو، رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو و مدیر ورزشی تکواندو در بازیهای المپیک ریو، در فاصله دو روز مانده به آغاز «فستیوال مبارزه تکواندوکاران» در سالن «کاریوکا 3» نکاتی را به سرپرستان و مربیان یادآور شدند.
تیم تکواندوی ایران در این رقابت‌ها با ترکیب فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم، سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم و کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌رود و هدایت 3 تکواندوکار مرد ایران برعهده بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی به عنوان مربی خواهد بود و مهرو کمرانی نیز هدایت کیمیا علیزاده را عهده‌دار است. همچنین محمدسعید مطوری‌نژاد بعنوان پزشک در کنار این تیم حضور دارد.
مبارزات تکواندو از روز چهارشنبه (27 مردادماه) و از ساعت 16:30 به وقت ایران، به مدت 4 روز در سالن «کاریوکا 3» در منطقه بارا برگزار خواهد شد که در جلسه سرپرستان و مربیان تکواندو در بازی‌های المپیک، قرعه‌کشی 4 وزن زنان و مردان نیز براساس رنکینگ المپیکی ورزشکاران انجام شد که در نهایت حریفان نمایندگان کشور ما در این دوره از مسابقات مشخص شدند.
در روز اول مبارزات تکواندو در بازیهای المپیک ریو (چهارشنبه 27 مردادماه)، هوگوپوشان اوزان 49- کیلوگرم زنان و 58- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ می‌روند که فرزان عاشورزاده نماینده ایران خواهد بود. فرزان با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، در اولین دیدار باید به مصاف «عمر حجامی» از مراکش برود، این تکواندوکار مراکشی با مدال طلای مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آفریقا مجوز شرکت در بازیهای المپیک ریو را گرفت و تاکنون با عاشورزاده مبارزه نداشته است. نماینده وزن 58- کیلوگرم ایران در صورت برتری در این مبارزه باید با برنده دیدار اسپانیا و چین مبارزه کند. اولین مبارزه فرزان عاشورزاده ساعت 18:15 به وقت ایران انجام می‌شود.
 در روز دوم (پنجشنبه  28 مردادماه)، تکواندوکاران دو وزن 57- کیلوگرم زنان و 68- کیلوگرم مردان به مصاف حریفان خود خواهند رفت که کیمیا علیزاده به عنوان نماینده ایران رو در روی رقبای خود قرار می‌گیرد. طبق قرعه‌کشی انجام شده، کیمیا با رنکینگ 21 المپیکی و جایگاه دهم در جدول قرعه‌، باید در مبارزه اول با «انا زانینوویک» از کرواسی مبارزه کند. این تکواندوکار با تجربه کروات، سابقه حضور در المپیک را دارد که البته موفق به کسب مدال نشده است. او طلای مسابقات قهرمانی جهان 2011، دو مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال 2007 و 2012 و برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 را در کارنامه خود دارد. «آنا زانینوویک» از طریق رنکینگ سیستم به بازیهای المپیک ریو راه پیدا کرد. کیمیا در صورتی که در این بازی سخت و نفس‌گیر برنده شود، باید با برنده اسپانیا و تایلند مبارزه کند. مبارزه کیمیا علیزاده با نماینده کرواسی ساعت 19 به وقت ایران انجام خواهد شد.
در روز سوم پیکارهای تکواندو (جمعه 29 مردادماه)، نمایندگان اوزان 67- کیلوگرم زنان و 80- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ خواهند رفت. مهدی خدابخشی که نماینده ایران در این روز است با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، باید در گام نخست با «میگوئل فریرا» از هندوراس مبارزه کند. نماینده هندوراس با سهمیه وایلد کارت در المپیک حضور دارد. خدابخشی در صورت شکست این ورزشکار با برنده دیدار آذربایجان و مالی رقابت خواهد کرد. نماینده ایران، مهدی خدابخشی در اولین گام ساعت 18:15 به وقت ایران برگزار می‌شود.
 پرونده مسابقات تکواندو در بازیهای المپیک ریو، شنبه (30 مردادماه) با مبارزات تکواندوکاران اوزان 67+ کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان، بسته می‌شود که سجاد مردانی از ایران برروی شیاپ‌چانگ می‌رود. سجاد با رنکینگ 3 المپیکی و جایگاه دوم در جدول قرعه، باید در نخستین گام رو در روی «پیتا تافاتوفوا»، پرچمدار خبرساز کاروان تونگا قرار بگیرد. این ورزشکار 33 ساله با مدال طلای مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اقیانوسیه مجوز شرکت در المپیک را بدست آورد. مردانی در صورتی که این مبارزه را با موفقیت پشت سر بگذارد باید به مصاف برنده دیدار گابن و انگلیس برود. مبارزه سجاد مردانی و تکواندوکار تونگا ساعت 18:45 به وقت ایران انجام خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران نهادی است که برای اداره امور مربوط به ورزش تکواندو در ایران در سال 1363 هجری خورشیدی به ریاست آقای سید مصطفی صفوی تاسیس شد و هم اکنون رئیس این فدراسیون آقای سید محمد پولادگر می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش