اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687745435

محمد سعیدنژاد تشریح کرد

دستاوردهای برجامی خرید تجهیزات بندری

کد: 1395052687745435

http://goo.gl/x8JOLh

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به استراتژیک ومحوری بودن بندرچابهاربه جهت نزدیکی به اقیانوس وتأکید نظام برتوسعه همه جانبه منطقه چابهاروسواحل مکران،از سه اقدام راهبردی دولت تدبیرامیددراین بندرخبرداد.

دستاوردهای برجامی خرید تجهیزات بندری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان بنادر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع بندر چابهار توسط مشاوران ایرانی و خارجی انجام شده و این بندر در 5 فاز ساخته و به بهره برداری می رسد، گفت : تا قبل از این دولت پژوه توسعه بندر چابهار با 150 میلیارد تومان هزینه، 33 درصد پیشرفت عملیاتی داشته است اما با روی کار آمدن دولت یازدهم این برنامه توسعه ای هم اکنون  80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود 350 میلیارد تومان هزینه داشته است.

محمد سعیدنژاد در تشریح سه اقدام محوری دولت در بندر چابهار گفت : دولت یازدهم پشتیبانی کرد که صندوق توسعه ملی برای پروژه چابهار 330 میلیون دلار اعتبار جهت خرید تجهیزات تخصیص دهد که این امکان سرمایه گذاری از طریق یک شرکت خصوصی شروع شده است.

به گفته سعیدنژاد دولت در اقدام بعدی، قرار داد سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری تأمین تجهیزات بندری را با دولت هند منعقد کرد که این قرارداد سرمایه گذاری با دوره بهره برداری 10 ساله و با تعهد حمل بارهای ترانزیتی و ترانشیپی به امضای مسئولین در کشور رسیده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از انعقاد قرارداد فاینانس 150 میلیون دلاری با هند برای پروژه چابهار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که فاز اول طرح توسعه بندر چابهار تا پایان امسال به اتمام برسد.

   دستاوردهای برجامی خرید تجهیزات بندری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه خرید تجهیزات بندر چابهار، اولین خرید اروپایی کشور در بخش تجهیزات بندری پس از اجرای برجام است، توضیح : برای خرید تجهیزات بندر چابهار، گشایش اعتبار انجام شده، ضمانت نامه ها صادر و  عملیات «ال سی» و قراردادها عملیاتی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر با تأکید بر اینکه کلیه قراردادهای این سازمان از طریق فرایند مناقصه انجام می شود، درباره قرارداد خرید تجهیزات بندر شهید رجایی گفت : در بندر کانتینری شهیدرجایی در استان هرمزگان قرارداد خرید تجهیزات با اعتبار 107 میلیون یورو در قالب مناقصه بین المللی انجام شد که یک شرکت معتبر بین الملی برنده این مناقصه شد.

به گفته سعیدنژاد، «ال سی» قرارداد خرید تجهیزات بندر شهیدرجایی «گشایش یافته»، ضمانت نامه ها صادر شده و این قرارداد نیز به سرعت عملیاتی می شود.

مهندس سعیدنژاد در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به قراردادهای سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی، از اعلام فراخوان سرمایه گذاری بر اساس شاخصه های تأمین کننده منافع ملی خبر داد و گفت : درباره اپراتوری ترمینال شماره یک بندر شهیدرجایی، فراخوان آن به صورت عمومی و بین المللی اعلام شده و ظرف یک ماه   آینده تصمیم گیری نهایی می شود.

مشارکت با جوینت داخلی شرط ورود سرمایه گذار خارجی

وی تصریح کرد : سرمایه گذاری خارجی با شرط مشارکت با سرمایه گذاری ایرانی اجازه فعالیت در بنادر ایران را دارد.سهم سرمایه گذار ایرانی در مشارکت با سرمایه گذاری خارجی، حداقل باید 51 درصد باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان