اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052788395700

بحران آب در 300 دشت کشور

کد: 1395052788395700

http://goo.gl/pJN2CT

، تهران , (اخبار رسمی): 300 دشت کشور بحران آب دارد و ریزگردها از سوریه، عراق و عربستان با پهنای 200 کیلومتر و ارتفاع هشت کیلومتر وارد کشور می‌شود.

بحران آب در 300 دشت کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از حمد مجابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست  بااعلام این خبر گفت:محیط‌بانان بهترین اکولوژیست‌های منطقه محسوب می‌شوند چون اشراف خاصی بر حوزه تخصصی منابع طبیعی دارند.

وی  با اشاره به اینکه محیط‌بانانی که در فرایند دفاع از عرصه‌های طبیعی جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب می‌شوند، افزود: درحال حاضرمحیط بانانی که در دفاع از عرصه های طبیعی  کشور جانشان را نثار می کنند شهید و مجروحان نیز جانباز محسوب می‌شوند.
مجابی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر مردم به جایگاه واقعی محیط‌بانان پی برده‌اند و با احترام خاصی با آنها برخورد می‌کنند.
وی اضافه کرد: در میان برنامه دولت‌ها، تنها دولت یازدهم اشاره صریح به بحث محیط زیست داشته؛ به طوری که رئیس جمهوری قبل از انتخابات در برنامه تنظیم شده فصلی به محیط زیست و حوزه محیط بانان اختصاص داده است.
مجابی گفت: سه سال از دولت یازدهم می‌گذرد و طی این مدت اقدامات موثری برای ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور صورت گرفته است.
معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم تنها 2300  پست محیطبانی در کشور وجود داشت ولی طی سه سال گذشته این تعداد سه برابر شده است.
وی تاکید کرد: با افزایش تعداد محیط‌بانی‌های کشوردر برنامه ششم توسعه باید برای استخدام محیط‌بانان توجه لازم صورت گیرد.
مجابی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستورالعمل خدمتی محیط‌بانان ابلاغ شد که نخستین اثر آن حمایت از نیروهای مسلح برای این قشر خدوم بود که موافقت برای گرفتن سهمیه سرباز از جمله این حمایت‌ها است.

برنامه ایی برای تغییر وضعیت 500 محیط بان

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست امریه داشت، ولی سهمیه سرباز نداشت که با این ابلاغیه این موضوع به سامان می‌رسد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تبدیل وضعیت 500 محیط‌بان نیز از برنامه‌هایی است که امسال در دستور کار قرارگرفته است.
مجابی گفت: پیگیری سختی کار محیط‌بانان و اجرای آن برای تمام افراد این قشر در دستور کار است و در سازمان محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: حمایت‌های قانونی برای محیط بانان از دیگر موضوعات مهم برای این قشر زحمت کش به شمار می‌رود که در ابتدای دولت یازدهم اقدامات موثری دراین زمینه صورت گرفته است.
مجابی گفت: از دیگر اقدامات موثر دولت، اقدام صحیح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای منع فروش سلاح به افراد است.
وی اضافه کرد: با توجه به تعدی و جرأت متخلفان برای شلیک به محیط‌بانان، برای حمایت آنان پیش نویس لایحه‌ای تنظیم و در سرفصل‌های مختلف به دولت تقدیم شد که با کلیات آن در کمیسیون اجتماعی دولت موافقت شد و درمراحل بعدی پیگیری می‌شود.
مجابی یادآورشد: براساس دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح محیط‌بانان مشمول قانون خدمات کشوری هستند و سایر پرداخت‌ها نظیر نوبت کاری برای محیط بانان پیشنهاد شده که در دستور کار دولت است.
وی در ادامه به ضرورت آموزش برای محیط بانان اشاره کرد و افزود: گرچه دولت درسال‌های اخیر با بحران منابع مالی مواجه بوده اما با توجه به اهمیت آموزش برای محیط بانان این امر نیز مورد توجه قرار گرفته و 1500 محیط‌بان دوره آموزشی طی کرده‌اند و تا پایان سال 95 هیچ محیط بانی بدون آموزش نخواهد بود.
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بحران محیط زیستی دارای اهمیت است و بر این اساس مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ داشتند.
وی گفت: سیاست‌های کلان به خوبی دیده شده اما در پایین دست آنچه که در کلان دیده شده به خوبی اجرا نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | تبلیغات و روابط عمومی