اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789265755

در 4 ماهه نخست سال صورت پذیرفت

افزایش 70 درصدی صادرات به آفریقای جنوبی

کد: 1395052789265755

http://goo.gl/0BcEYI

، تهران , (اخبار رسمی): ر اساس آمارهای منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در 4 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات کشورمان به آفریقای جنوبی 70 درصد افزایش یافته است.

افزایش 70 درصدی صادرات به آفریقای جنوبی

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مهرداد سیادت نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالی که در 4 ماهه نخست سال 1394 صادرات ایران به آفریقای جنوبی 8 میلیون و 400 هزار دلار ثبت شد، در 4 ماهه نخست امسال این صادرات با رشد 70 درصدی به رقم 14 میلیون و 300 هزار دلار افزایش یافت.

وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی ایران به آفریقای جنوبی محصولات پتروشیمی، قیر نفت، کاشی و سرامیک، خرما، ترانسفورماتور برق، انواع کف‌پوش‌ها و فرش دستبافت، پسته، روغن صنعتی، پودر و عصاره شیرین بیان بوده است.

سیادت نسب یادآور شد: ظرفیت‌های صادراتی ایران به آفریقای جنوبی بسیار بیشتر از ارقام فعلی است و باید با فراهم ساختن زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور از قبیل روابط بانکی، خط کشتیرانی و پرواز مستقیم و همچنین بازاریابی محصولات ایرانی، به سرعت صادرات به این کشور را افزایش داد.

رایزن بازرگانی ایران در پرتوریا با اشاره به شرایط ایران در پسابرجام، اظهار امیدواری کرد: امید است در فضای پس از برجام و لغو تحریم‌ها در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه‌های مصالح ساختمانی از قبیل کاشی و سرامیک، سیمان، قیر، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی و...  در آفریقای جنوبی باشیم.

به گفته سیادت‌نسب آفریقای جنوبی با حجم تجارت 200 میلیارد دلار، بزرگترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد قاره آفریقا به شمار می‌رود که در گروه G20 و گروه بریکس نیز عضویت دارد. این کشور دروازه ورود به کشورهای آفریقایی زیر صحرا است که با داشتن زیرساخت‌های پیشرفته، از ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و تجارت برخوردار است و با توجه به روابط سیاسی دوستانه تهران ـ پرتوریا جهش در روابط تجاری دو جانبه مورد انتظار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]