اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241405755

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

۱۳ اقدام در جهت مدیریت واردات کالا

کد: 13951215241405755

https://goo.gl/KnW6Hy

، تهران , (اخبار رسمی): معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت واردات کالا به داخل کشور را که شامل ۱۳ مورد است تشریح کرد.

۱۳ اقدام در جهت مدیریت واردات کالا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا مودودی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در جهت مدیریت هدفمند واردات به کشور اظهار کرد: تهیه دستورالعمل جدید واردات ته‌لنجی و ارسال آن به هیات وزیران برای تصویب و طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه‌های قانون (سامانه‌های انبارها و مراکز نگهداری کالا، شناسه و رهگیری کالا، تجارت داخلی و تجارت فرامرزی) از جمله اقدامات مهم برای مدیریت هدفمند واردات کالا به کشور طی سال جاری بود.

وی افزود: علاوه بر این شناسایی مرزنشینان واقعی و صدور کارت الکترونیکی (شناسایی ۵/ ۶ میلیون نفر نسبت به ۹‌میلیون نفر اعلامی) ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخلی از سوی دستگاه‌های دولتی و تشدید برخورد و مبارزه با واردات غیررسمی (قاچاق) از دیگر اقدامات انجام شده در راستای هدفمندسازی واردات کالا بود.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این کاهش اقلام قابل ورود مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی، حذف ۳۴ بازارچه مشترک مرزی غیرفعال و تایید ۳۰ بازارچه فعال مرزی، تعدیل تعرفه‌های کالا (به‌ویژه کالاهای هدف قاچاق) برای جلوگیری از تشویق به واردات غیررسمی از دیگر اقدامات صورت پذیرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]