اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052890244750

دیدگاه‌های یک کارشناس معماری و شهرسازی درباره وضعیت معماری

چشم‌انداز‌های امیدوارکننده تحول در معماری

کد: 1395052890244750

http://goo.gl/DxBS0O

، تهران , (اخبار رسمی): به عقیده مجید غمامی ایده‌های مطرح‌ شده فعلی درکشوربیشتربه عنوان طرح‌هایی راهبردی می‌تواندبرمعماری تأثیر گذاشته و دیده شود، اما بدون شک ایجاد چشم‌انداز جدید برای تحول در معماری بسیار امیدوارکننده است.

چشم‌انداز‌های امیدوارکننده تحول در معماری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی ، مجید غمامی کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی در خصوص وضعیت معماری فعلی کشور و ورود آن به عرصه‌ای جدید بیان کرد: بحث بازسازی ایده ایران‌شهری و ورود آن به حوزه معماری در کشور ایده‌ای است که مسیر زیادی تا تحقق آن مانده و باید اقدامات بسیاری برایش انجام شود.

غمامی در ادامه افزود: به عقیده من این مسائل بیشتر به عنوان طرح‌هایی راهبردی می‌تواند بر روی معماری تأثیر گذاشته و دیده شود. ایده ایران‌شهری باید به موضوعاتی ملموس ترجمه شده و به آگاهی همگان برسد. در زمانی که همه اینها بتواند به آیین‌نامه و کتاب تبدیل شده و نقشی در معماری ایفا کند، در این زمان است که می‌توانیم بگوییم معماری کشور به عرصه جدید وارد شده و تغییراتی در آن دیده می‌شود.

وی با تأکید بر این مطلب که زمانی بزرگترین و مهمترین موضوع شهرهای ما جهت گسترش آنها بود، ولی امروز بحث بازآفرینی مهمترین آن به شمار می‌رود، گفت: اینکه چطور بحث‌ها و توجهات و نکات خوب گفته شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در زمان فعلی به جریانی اثرگذار تبدیل شده و روی ذهن استادها، دانشجویان، معمارها و جامعه اثر بگذارد، مهم است.

غمامی در بخش دیگری از سخنانش تبدیل هرچه سریعتر این مباحث به ضوابط و قوانین را موضوعی مهم در تغییر معماری کشور دانست و گفت: این اقدام مسئله‌ای زمان‌بر است ولی ما باید امیدوار باشیم که شروع این دوره با چشم‌انداز کنونی خود نکته‌ای مثبت و قابل اهمیت باشد و  امید است مراحل انجام آن نیز به سرعت فراهم شده و به نتیجه مفید برسد.

وی در پایان تأکید کرد: مباحث کارآمد و مفید بازآفرینی و تأثیرگذار بر معماری باید روشن شده و برای همه تبیین شود  وبه گونه‌ای که در مراکز آموزشی به معمارها و دانشجویان آموزش داده شده و همچنین پس از اجرا در سیستم‌های نظارتی و کنترلی نیز دیده شود تا در مسیری صحیح و مناسب قرار گیرد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان