اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052890274750

صبح امروز صورت گرفت

بازدید از رونداجرای طرح احداث راه‌آهن مراغه

کد: 1395052890274750

http://goo.gl/G0VhPv

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی در نخستین ساعات دومین روز سفر خود به استان آذربایجان غربی از روند اجرای طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه و همچنین ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه بازدید کرد

بازدیدازرونداجرای طرح احداث راه‌آهن مراغه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از روند اجرای پروژه راه‌آهن ارومیه- مراغه از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات قرار گرفت.

آخوندی در بازدید از ایستگاه ارومیه که با حضور استاندار و شهردار انجام گرفت گفت: باید برای ساماندهی هرچه سریعتر این ایستگاه با همکاری استانداری و شهرداری اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه از ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه نیز بازدید کرد.

ایستگاه راه‌آهن ارومیه 5 کیلومتر از شهر فاصله داشته و قرارداد آن در سال 91 بسته شده است. ساختمان اصلی آن سه هزارو 800متر مربع مساحت دارد. در حال حاضر مسافر درنظر گرفته شده برای این ایستگاه از 300 به 800نفر افزایش یافته است.

باتوجه به دستور وزیر راه و شهرسازی اگر ایستگاه دیگری در درون شهر ارومیه راه‌اندازی شود این ساختمان به عنوان اداره کل بهره برداری خواهد شد.

به گفته مسئولان این استان در صورت تامین منابع کافی فاز اول این پروژه تا اوایل سال اینده به بهره بهره برداری برسد.

طول کل پروژه خط آهن ارومیه-مراغه 180 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و 100 کیلومتر دیگر با 84 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

نکته نهم ان است که برای اتمام این طرح 4 هزار و 700 ملیارد ریال اعتبار لازم است.

براساس گزارش ارائه شده در این بازدید پیشرفت اجرایی ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن ارومیه نیز 76 درصد اعلام شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان