اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091464750

در دومین نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس مطرح شد

در تخصیص اعتبارات به وزارت راه ظلم شده است

کد: 1395053091464750

http://goo.gl/R5XPeV

، تهران , (اخبار رسمی): رضایی گفت: در برنامه ششم توسعه، بندی را آورده‌ایم‌ که بخش خصوصی بتواند در پروژه‌های بندری و شرکت شهر فرودگاهی فعالیت کند،اگرواقعا می‌خواهیم خصوصی‌هاپای کاربیایند،باید برای بخش خصوصی جاذبه ایجادکنیم.

در تخصیص اعتبارات به وزارت راه ظلم شده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی که در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد ضمن استقبال از ادامه‌دار بودن جلسات مشترک نمایندگان با معاونین و شخص وزیر، گفت: در این دوماهه‌ شکل‌گیری کمیسیون عمران مجلس دهم، این دومین نشست وزارتخانه با مجلس است که نشان از آن دارد که هر دو طرف می‌خواهند با تعامل و همراهی و نشست‌های دوره‌ای در راستای توسعه‌ کشور قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی با اعلام رضایت مجلس از تلاش‌های مقام عالی وزارتخانه و معاونین وزیر، گفت: در دوران بی‌پولی و گرفتاری‌های اقتصادی انصافاً تلاش فراوانی برای انجام کارها داشته‌اید و مخصوصاً در حوزه راه‌سازی تلاش شما قابل‌تحسین است. همین‌که بزرگراه‌ها، راه‌های روستایی، آزادراه‌ها و به‌طورکلی شبکه‌ راهی کشور با این وضعیت مالی هم‌چنان فعال است و کارگاه‌ها تعطیل نشده، جای تقدیر و تشکر دارد.

رضایی بابیان اینکه ضرورت دارد به دلیل وضع اقتصادی کشور بخش خصوصی بیشتر در پروژه‌های عمرانی حضورداشته باشد، ادامه داد: همه بر این مهم تأکید دارند اما هم چنان نتیجه کار عدم حضور چشمگیر بخش خصوصی است. این در حالی است که ما در آستانه تنظیم و بررسی برنامه ششم توسعه، پیشنهاد‌هایی از سوی سازمان بندرهای کشور و راه‌آهن جمهوری اسلامی داریم که برای به‌کارگیری بخش خصوصی، آن‌ها را در بند بند این سند گنجانده‌ایم؛ اما درعین‌حال اصرار دارم این مشوق‌ها هنوز کم است و بخش خصوصی را در پروژه‌های ما فعال نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه هنوز مشوق‌ها برای آوردن بخش خصوصی کم است، گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم که خصوصی‌ها پای‌کار بیایند، باید جاذبه برای بخش خصوصی ایجاد کنیم. در حال حاضر حضور بخش خصوصی در شبکه ریلی اصلاً دیده نمی‌شود. در آزادراه‌ها هم حضور محدودی دارند. حتی در پروژه‌های فرودگاهی هم ردپایی از بخش خصوصی دیده نمی‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس در برنامه ششم توسعه بندی را آورده‌ایم که بخش خصوصی بتواند در پروژه‌های بندری و شرکت شهر فرودگاهی فعالیت کند.

وی هم‌چنین با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی برای بندرها، گفت: باید از ظرفیت‌های صندوق توسعه‌ ملی برای سایر پروژه‌ها هم استفاده شود.

رضایی به بازدید کمیسیون عمران از شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و گفت: قرار بود شهر فرودگاهی شهری مدرن و صنعتی و تجاری شود و کسی که از فرودگاه خارجی وارد ایران می‌شود اولین برداشتش با دیدن این فرودگاه این باشد که به یک کشور توسعه‌یافته قدم گذاشته است. به نظر می‌رسد  که در شرایط فعلی که فرودگاه‌های کشورهای همسایه مدرن هستند نباید فرودگاهی ضعیف‌تر داشته باشیم و قانون‌گذار هم پیش‌بینی شهر تمام‌عیار با محوریت فرودگاه را در برنامه پنجم توسعه برای این مجموعه داشت. برای همین پیشنهاد دارم مجمع شهر فرودگاهی فراتر از وزارتخانه باشد و بخش دیگری از دولت هم در این تشکیلات حضور داشته باشند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه احساس می‌کنم ظلمی به وزیر در تخصیص اعتبارات می‌شود، توضیح داد: متولی اصلی پروژه‌های عمرانی و مسئولیت مستقیم آن به عهده وزیر است؛ اگر اعتبار و مبالغی را در بودجه می‌آوریم، حتی تخصیص اعتبارات باید بر اساس نظر وزیر باشد. این در حالی است که در توزیع اعتبارات اسناد خزانه شاهد آن هستیم که وزارتخانه دخل و تصرفی ندارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد هستیم که در توزیع اسناد خزانه به پروژه‌ای پول داده‌شده است که طلبکاری وجود نداشته است. یعنی سازمان برنامه‌وبودجه، جایی که خودش متولی سیستم برنامه و بودجه کشور است دارد نظام برنامه‌ریزی را برهم می‌ریزد. اینکه اسناد خزانه خارج از اراده‌ وزیر توزیع شود نتیجه‌اش می‌شود نارضایتی از عملکرد وزیر. بر همین اساس خواستار حل‌وفصل این موضوع از سوی خود وزیر در دولت هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان