اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053092354750

خاوری در توضیح برنامه‌های هفته دولت خبرداد

آغاز ساخت آزادراه امامزاده هاشم(ع) به انزلی

کد: 1395053092354750

http://goo.gl/fr5XVi

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان بابیان اینکه هفته دولت 1902واحد مسکن مهردرشهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد،ازافتتاح وبهسازی 39کیلومترراه اصلی وکتابخانه سکونتگاه غیررسمی رشت خبرداد.

آغاز ساخت آزادراه امامزاده هاشم(ع) به انزلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی شعبانعلی خاوری، مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان  به تبیین پروژه‌های در دست اقدام و در آستانه افتتاح استان درحوزه توسعه راه‌ها پرداخت و عنوان کرد: هفته دولت بهسازی 120 کیلومتر راه روستایی و 39 کیلومتر راه شریانی اصلی به اتمام می‌رسد و شاهد افتتاح ساختمان اداره استاندارد رودبار و نیز یک کتابخانه درمنطقه سکونتگاه غیررسمی رشت خواهیم بود. برای این پروژه‌ها درمجموع 137 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی همچنین گفت: آسفالت محور رشت به سنگر به طول 2/5 کیلومتر با برآورد اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان، راه روستایی ویشکی به طول 10 کیلومتر با برآورد هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومان و آسفالت راه روستایی سیارستاق شهرستان رشت به طول 11 کیلومتر با هزینه یک میلیارد و 980 میلیون تومان در حال انجام است. همچنین آسفالت راه‌های روستایی گوراب زرمیخ و سید کلثوم شهرستان صومعه سرا با 936 میلیون تومان اعتبار درحال انجام است که هفته دولت به اتمام می‌رسد.

خاوری همچنین به افتتاح 1902 واحد مسکن مهر درهفته دولت اشاره کرد و گفت: کل تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در تامین مسکن مهر 10 شهر با جمعیت بالای 25 هزار نفر و چهار شهر با جمعیت زیر 25 هزار نفر 51 هزار و 500 واحد بوده که با افتتاح 1902 واحد درهفته دولت تعداد واحدهای تکمیل و واگذار شده به 41 هزار و 500 واحد می‌رسد.

وی افزود: 10 هزار واحد واگذار نشده داریم که 50 درصد آنها فاقد متقاضی هستند و تلاش داریم با ایجاد شرایط آنها را تبدیل به واحدهای خودمالک کنیم. 5000 واحد دیگر باقی می‌ماند که از این تعداد 3100 واحد را درسه ماه نخست سال آینده تحویل می‌دهیم و پرونده مسکن مهر استان بسته می‌شود.

خاوری گفت: درحوزه مسکن مهر به خدمات روبنایی نیز توجه شده و قرار شده شش مدرسه شامل پنج مدرسه در رشت و یکی در رودبار با صرف 30 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود که یک سوم این اعتبار قرار است از محل منابع دراختیار وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

آغاز ساخت دو آزادراه درسال جاری

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: امسال عملیات احداث آزادراه امامزاده هاشم(ع)-انزلی به طول 60 کیلومتر آغاز می‌شود. قرار است این بزرگراه به صورت BOT توسط یک سرمایه‌گذار مجری با صرف 1500 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود و هزینه ساخت در مدت مشخص توسط وزارت راه و شهرسازی برگردانده شود. با افتتاح این آزادراه بارترافیکی این مسیر کاهش می‌یابد.

وی افزود: دو پروژه مهم دیگر تبدیل راه‌های اصلی انزلی-رضوانشهر و سراوان-فومن به بزرگراه است که با کمک سازمان مدیریت کشور در سال جاری اجرایی می‌شود و قرار است از طریق ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت تامین اعتبار شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان همچنین گفت: تا آذر ماه امسال 3.3 کلومتر از 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رودبار-منجیل به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت هشت کیلومتر دیگر نیز درمرحله انتخاب پیمانکار است و به زودی آغاز می‌شود.

وی همچنین از افتتاح راه‌آهن رشت-قزوین درسال جاری خبر داد و افزود: این خط راه‌آهن از دو سوی قزوین و رشت در حال ریل‌گذاری است و 170 کیلومتر طول دارد. اعتبار این پروژه 700 میلیارد تومان است که 400 میلیارد تومان امسال و 200 میلیارد تومان نیز سال گذشته به آن اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان به اجرای موفق طرح بهسازی محور ماسال-گیلوان در ماه‌های اخیر اشاره کرد و توضیح داد:  اجرای این پروژه در جهت ایمن‌سازی محور و کاهش حوادث جاده‌ای است که اجرای کار از کیلومتر 36 منطقه خاکمندان تا کیلومتر 42 است. مبلغ هزینه اجرایی این پروژه 13 میلیارد ریال است. 36 کیلومتر این مسیر طی سال‌های گذشته آسفالت شده بود و اکنون عملیات تعریض و شن‌ریزی شش کیلومتر باقیمانده آن به پایان رسیده و عملیات تثبیت آن درحال انجام است.

تهیه طرح جامع شهرهای مختلف گیلان

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان همچنین با بیان اینکه از 52 شهر استان گیلان 27 شهر طرح جامع و تفصیلی مصوب دارند که سال‌های اخیر تهیه، تصویب و ابلاغ شده و ملاک عمل شهرداری‌ها است، توضیح داد: 10 طرح جامع که مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان است درخشک‌بیجار، رودبنه، اسالم ، گوراب زرمیخ، صومعه‌سرا، سیاهکل،  منجیل، رستم‌آباد، لنگرود و کوچصفهان در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ مدارک است. همچنین طرح جامع – تفصیلی شهرهای اطاقور، لیسار، ماسال، جیرنده، توتکابن، پره‌سر، چابکسر، واجارگاه، لولمان و رودسر با پیشرفت 80 درصد در دست تهیه است و شهرهای آستارا و کومله هم به تازگی عقد قرارداد برای پهنه طرح جامع شده‌اند.

وجود 2700 هکتار بافت فرسوده در گیلان

خاوری همچنین با بیان اینکه عملیات شناسایی بافت فرسوده در لنگرود و انزلی عملیاتی شده است، گفت: از 2700 هکتار بافت فرسوده استان 900 هکتار در رشت است که برای بهسازی این مناطق اقداماتی انجام شده که ازجمله آنها می‌توان به واگذاری 200 واحد مسکونی به شهرداری برای ساماندهی حاشیه رودخانه‌ها و معرفی 1400 واحد برای دریافت وام بازسازی واحدهای مسکونی اشاره کرد.

وی همچنین به مشکل حاشیه‌نشینی در رشت اشاره کرد و افزود: معضل حاشیه‌نشینی در رشت باعث بروز مشکلات امنیتی و خانوادگی متعددی شده که امیدواریم با اجرای موفق پروژه‌های ساخت کتابخانه و مدرسه دراین مناطق از آسیب‌های این معضل بکاهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان