اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053092404750

مقصود اسعدی سامانی:

تعلل اوفک غیرمنطقی است

کد: 1395053092404750

http://goo.gl/5XhjEj

، تهران , (اخبار رسمی): دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی می گوید، با توجه به تعهد لغو تحریم های هوایی ایران،تعلل اوفک(دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا)درصدورمجوزفروش هواپیما به شرکت های ایرانی غیر منطقی است.

تعلل اوفک غیرمنطقی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی گفت: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم ها باید وزارت خزانه داری امریکا نسبت به صدور مجوزهای لازم برای خرید هواپیما توسط شرکت های ایرانی سرعت عمل بیشتری نشان می داد.

وی افزود: شرکت های ایرانی از مدت ها پیش مذاکرات خود را با شرکت های سازنده هواپیما در جهان آغاز کرده اند و هم اکنون مذاکرات ما با شرکت های بزرگ ادامه دارد، اما همه سازندگان هواپیما منتظر صدور این مجوز توسط اوفک هستند.

سامانی با بیان اینکه تعلل اوفک در صدور مجوز برای فروش هواپیما به ایران به سازندگان هواپیما در کشورهای مختلف جهان قانونی نیست، گفت: صدور این مجوز می تواند مشکلات شرکت های غربی را نیز برطرف کند.

وی با اشاره به صدور مجوز وزارت خزانه داری امریکا مبنی بر اجازه پرواز هواپیماهای ساخت امریکا به ایران یاد آورشد: با این مجوز امریکایی ها محدودیت های قانونی برای پرواز هواپیماهای ساخت امریکا به ایران را برای شرکت های خود برطرف کردند، زیرا این مجوز برای ایران سودی در بر نداشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: هواپیماهای امریکایی متعلق به شرکت های هوایی در جهان از مدتها پیش به ایران پرواز می کردند و با این مجوز امریکایی ها درصدد بودند پرواز شرکت های هوایی را به ایران قانونی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان