اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053192646018

اصولی که یک مترجم باید رعایت کند

کد: 1395053192646018

http://goo.gl/ob455M

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین اصول انتخاب مترجم، قابل اعتماد بودن مترجم است.

اصولی که یک مترجم باید رعایت کند

به گزارش ترجمه سریع، حساسیت کار ترجمه  برای مترجم نه فقط به خاطر نیاز به تخصص های لازم، بلکه به خاطر رعایت حق و حقوق فرد متقاضی نیز بالا می باشد. شما نمی توانید از شخصی به عنوان مترجم انتظار داشته باشید که یک مترجم همه فن حریف باشد. حتی در مورد یک مترجم حرفه ای نیز این انتظار، انتظار درستی نیست.

هر فردی که کار ترجمه متون ساده و تخصصی را انجام می دهد، در زمینه یا زمینه هایی تخصص و آشنایی دارد. به طور مثال ممکن است یک مترجم در زمینه ترجمه متون مدیریت یا  ترجمه متون حسابداری  تجربه و تخصص داشته باشد ولی هیچ سابقه و تخصصی درترجمه متون پزشکی نداشته باشد. چیزی که مهم است رعایت اصول ترجمه است. اصولی که یک مترجم  باید رعایت کند این است که در درجه اول به ماهیت متن دقت کند و نگارش متن ترجمه را بر اساس موضوع و محتوا تعیین کند. همچنین دقت در صحیح بودن مطالب یکی از اصول کار ترجمه است. حتی ترجمه متون نباید به گونه ای انجام گیرد که ابهام و کژتابی را برای مخاطب به همراه داشته باشد.

چگونه به یک مترجم اعتماد کنیم؟

یکی از مهم ترین اصول انتخاب مترجم خوب و مناسب، قابل اعتماد بودن مترجم است. البته طبیعی است که این سؤال برای شما به وجود بیاید که کار ترجمه را به چه کسی بسپارم. بهترین روش برای شناسایی یک مترجم قابل اعتماد بررسی سوابق و شهرت مترجم است. وقتی صحبت از مترجم می کنیم منظورمان الزاماً یک شخص حقیقی نیست بلکه این مترجم می تواند یک سایت یا موسسه ارائه خدمات ترجمه باشد. مزیتی که سایت ها و مؤسسات معتبر(و نه هر مؤسسه ای) دارند این است که با خیال راحت تر می توان کارترجمه را به آن ها سپرد و وجود چندین مترجم متخصص و با تجربه در زمینه های مختلف، آن ها را به یک مترجم همه فن حریف تبدیل می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترجمه سریع

ترجمه متون و ترجمه مقاله و ترجمه دانشجویی و ترجمه نشریات و سازمان ها با ترجمه سریع با کیفیتی عالی توسط مترجمین با تجربه در سریعترین زمان ممکن. ترجمه فوق تخصصی با کیفیت فوق العاده ویراستاری دقیق توسط بهترین مترجمین تخصصی فارغ التحصیل در رشته تخصصی مربوطه همه و همه در فست ترنسلیت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش