اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195144750

عملکرد سه ساله وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوایی منتشر شد

افزایش 91درصدی پروازهای ترانزیتی ازکشور

کد: 1395060195144750

https://goo.gl/9PFbdB

، تهران , (اخبار رسمی): عملکرد سه ساله درحوزه هوایی حکایت ازاحداث وبهسازی پایانه‌های فرودگاهی به میزان 54 هزارمترمربع، افزایش 91 درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور،همچنین افزایش 28 درصدی تعداد ناوگان مسافر هوایی فعال دارد.

افزایش 91درصدی پروازهای ترانزیتی ازکشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اقدامات دولت یازدهم طی 6 ماهه دوم سال 1392 و سال‌های 1393 و 1394 در زمینه هوایی حاکی از کاهش 12 درصدی عمر متوسط ناوگان هوایی دارد که نویدبخش بهبود ایمنی پروازها است. هم چنین افزایش 91 درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور نیز آمار قابل توجهی است که امید است با انجام نهایی قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ به صد درصد سهم هوایی خود در منطقه برسیم.

بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت و ظرفیت‌سازی در فرودگاه‌های کشور، احداث و بهسازی پایانه‌های فرودگاهی به میزان 54 هزارمترمربع و هم چنین احداث و بهسازی برج‌های مراقبت پرواز به میزان 8500 مترمربع را در دستور کار قرار داد و  موفق به انجام آن شد.

برنامه‌های دولت برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل اما بیش از همه رسانه‌ای شد و در صدر اخبار بود و در همین راستا وزارت راه و شهرسازی به عنوان سازمان متولی این مهم از همان ابتدا سعی کرد با رایزنی و مذاکرات بین‌المللی این هدف مهم را به مرحله اجرا برساند.  

در همین راستا در جدیدترین آمار ارایه شده شاهد کاهش عمر متوسط ناوگان هوایی به میزان 2 سال و 6 ماه (با 12 درصد کاهش) و افزایش 28 درصدی تعداد ناوگان مسافرهوایی فعال هستیم.

همزمان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فرودگاه‌های کشور با هدف بهبود شاخص‌های هوایی، افزایش توان جابجایی مسافر فرودگاهی به میزان 87 میلیون نفر که حاکی از  افزایش 4 درصدی  داشت و هم چنین افزایش 91 درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور (از 165 هزار پرواز به 315 هزار پرواز) خبر خوشی بود که نوید بازگشت رونق و فعال شدن فرودگاه‌های کشور را می‌دهد.

در شرایطی که تخصیص اعتبارات دولتی برای انجام پروژه‌ها کاری نشدنی به نظر می‌رسید، از طریق مشارکت بخش خصوصی، تکمیل طرح‌های توسعه‌ای دنبال شد. بر همین اساس علاوه بر اقدام برای فرآیند تامین مالی به روش BOT برای 12 پروژه آزادراهی به طول 1560 کیلومتر و ارزش تقریبی 193 هزار میلیارد، پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش 60 هزار میلیارد ریال شامل انتخاب سرمایه گذار، مذاکره با سرمایه گذار، عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، اخذ مصوبه هیأت وزیران و مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت انجام گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان