اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195224750

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

بهره‌برداری از 2.7هزار میلیاردریال طرح راهی

کد: 1395060195224750

http://goo.gl/qJFO2H

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: همزمان با هفته دولت طرح‌های این مجموعه در حوزه بزرگراه، راهداری و آموزشی به ارزش 2 هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 2.7هزار میلیاردریال طرح راهی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: این پروژه‌ها شامل بیش از 100 کیلومتر بزرگراه به ارزش یک هزار و 885 میلیارد ریال، 117 کیلومتر راه روستایی به ارزش بیش از 237 میلیارد ریال، پروژه‌های راهداری شامل 165 کیلومتر روکش آسفالت و ایمن سازی و نصب علائم به ارزش بیش از 265 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی، آموزشی و رفاهی با اعتباری افزون بر 314 میلیارد ریال احداث شده از جمله این طرح‌هاست.

مقبلی، با اشاره به تاثیر ایجاد و تکمیل شبکه بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی و راه روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و استان فارس، بیان داشت: هر کجا که این زیرساخت‌ها ایجاد و تکمیل شده و در کنار آن حوزه حمل و نقل نیز تقویت شده است، شاهد رشد و توسعه بیشتری بوده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، استان فارس نیازمند سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه است که تاکنون یک هزار و 300 کیلومتر آن احداث شده و 400 کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی افزود: در حوزه راه روستایی نیز از مجموع 6 هزار و 400 کیلومتر راه روستایی موجود در استان، یک هزار کیلومتر آن با توجه به افزایش ترافیک آنها نیازمند ظرفیت سازی و تبدیل شدن به راه فرعی است.

وی گفت: با ظرفیت سازی این راه‌ها بدون تردید شاهد کاهش تصادف‌های رانندگی و روان شدن ترافیک آنها خواهیم بود.

مقبلی با اشاره به نیاز بخش قابل توجهی از راه‌های فارس به مرمت و آسفالت افزود: پارسال در 400 کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت انجام شد و در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا پایان سال دو سوم راه‌ها مرمت و آسفالت خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان