اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060295515700

در هفته دولت و در استان تهران صورت می گیرد

12طرح محیط زیستی آماده بهره برداری

کد: 1395060295515700

http://goo.gl/nFMOEj

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان حفاظت محیط زیست از بهره برداری 12 طرح محیط زیستی در تهران خبر داد.

12 طرح محیط زیستی آماده بهره برداری

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،محمد هادی حیدرزاده ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درهفته دولت 12 طرح زیست محیطی در حوزه پساب و هوا در سطح استان تهران افتتاح و به بهره برداری می رسد.
او با اشاره به اهمیت نصب سیستم تصفیه فاضلاب صنایع افزود: این موضوع از 2 منظر قابل توجه است که یکی جلوگیری و کنترل آلودگی آب و دیگری موضوع بازچرخانی آب و صرفه جویی آن با توجه به موضوع کم آبی و بحران آب است.

 حیدرزاده که در حاشیه افتتاح سیستم فیلتراسیون یکی از واحد های ذوب فلزات شهرک صنعتی عباس آبادسخن می گفت، افزود:این مجموعه قبلا طی پایشهای زیست محیطی با صدور اخطار و نهایتا پلمپ از سوی محیط زیست شهرستان روبرو شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیریهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت و همکاری مجموعه مدیریتی این واحد، ظرف مدت 3 ماه سیستم فیلتراسیون هوا در خروجی این واحد نصب شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نصب و راه اندازی این سیستم تا حد زیادی مشکل مربوط به آلایندگی هوا را در این واحد کاهش داده است، افزود: این واحد با نصب سیستم فیلتراسیون توجیه اقتصادی مناسبی را برای خود به همراه آورده است، چراکه با انجام این تعهدات زیست محیطی، خود مشمول جریمه عوارض آلایندگی نخواهد بود و از این منظر به میزان 3 برابر هزینه های انجام شده، نصب سیستم سالانه صرفه اقتصادی برای مجموعه به همراه خواهد داشت.
در ادامه سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت فراورده های گوشتی ترنگ در شهرستان پاکدشت با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح شد.
حیدر زاده با بیان اینکه جمعا حدود 4500 میلیون ریال هزینه افتتاح این 2 طرح زیست محیطی در شهرستان پاکدشت شده است، تصریح کرد: توصیه ها و نسخه های همکاران ما برای صنایع شهرستان در حوزه محیط زیست ، علاوه بر اجرای مسئولیت های اجتماعی ، باعث صرفه اقتصادی و حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست