اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296334750

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

چرایی بی‌انگیزگی درنوسازی ناوگان جاده‌ای

کد: 1395060296334750

http://goo.gl/iV9Gn4

، تهران , (اخبار رسمی): رییس‌سازمان‌راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای بااشاره‌به نگهداری راه‌هادرایران‌بسیارگسترده وبسیارزودبازده است‌گفت:‌پایین بودن‌قیمت سوخت موجب شده ناوگان‌قدیمی‌انگیزه‌ای برای تعویض خودر‌ونداشته باشند.

چرایی بی‌انگیزگی درنوسازی ناوگان جاده‌ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: ابلاغ آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، موجب ایجاد تحولی اساسی در بخش حمل‌ونقل مسافر خواهد شد و آینده متفاوتی را برای این بخش رقم خواهد زد.

وی افزود: در آینده به لحاظ کمی در بخش حمل‌ونقل مسافر رشد چندانی صورت نمی‌گیرد حتی به دلیل حضور گسترده خودروهای شخصی چه بسا شاهد کاهش مسافر باشیم لیکن هدفگذاری در این بخش، ارتقای کیفی، حرکت به سمت برندسازی و ایجاد شرکت‌های صاحب نامی است که بتوانند بخشی از وظایف دولت را با تاثیرگذاری و موفقیت انجام دهند.

معاون وزیر راه  و شهرسازی با اشاره به افزایش تعداد دفعات برگزاری آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و افزایش سقف تعداد قبول شدگان ، این امر را موجب ایجاد موازنه در بازار دانست و خاطرنشان کرد: مقوله برندسازی در زمینه امداد خودروها نیز به منظور ساماندهی وضعیت امداد خودرو در جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز تلفن ویژه دنبال خواهد شد.

مهندس کشاورزیان با بیان این که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مقوله راهداری عمدتاً وظایف اجرایی به عهده دارد، افزود: تاکید بر کیفیت و برندسازی از تفکرات و نگرش‌های جدید در حوزه راهداری تلقی می‌شود که بر این اساس باید اجازه داد شرکت‌های بزرگ شکل بگیرند، روی کیفیت کالاهای تولیدی در زمینه راهداری تمرکز کنند و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به تدریج قدرت حضور در بازار سایر کشورها را نیز پیدا کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های نگهداری راه‌ها در کشور اظهار داشت: نگهداری راه‌ها در ایران بسیار گسترده و بسیار زود بازده است و به حفظ سرمایه‌های ملی و ارتقای ایمنی کمک شایان توجهی می‌کند ولی به دلیل کمبود اعتبارات، منابع موجود دولت برای نگهداری راه‌ها کفایت نمی‌کند و در سال‌های اخیر، بحث ایجاد درآمد پایدار در قالب عوارض بر خودرو و عوارض بر سوخت جهت جبران این نقیصه مطرح شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای پایین بودن قیمت سوخت را مهم‌ترین چالش بخش حمل‌ونقل برشمرد و گفت: پایین بودن قیمت سوخت موجب شده ناوگان قدیمی انگیزه‌ای برای تعویض خودرو نداشته باشند لذا بخش حمل ونقل کالا با عرصه مازاد و پایین آمدن بهره‌وری خودرو مواجه است .

وی افزود: در صورت واقعی شدن قیمت سوخت از فعالیت وسایط نقلیه بدون بار جلوگیری می‌شود، میزان تردد یک‌سر خالی کاهش می‌یابد، تقاضای مناسبی برای نوسازی ناگان ایجاد خواهد شد، ضمن این که آلودگی کاهش می‌یابد و به حفاظت از محیط زیست کمک شایانی می‌شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان