اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296494750

با حضور وزیر راه وشهرسازی انجام شد

بهره‌برداری از بزرگترین پل استان فارس

کد: 1395060296494750

http://goo.gl/5ok2CD

، تهران , (اخبار رسمی): در پنجمین سفر استانی وزیر راه وشهرسازی به مناسبت هفته دولت بزرگراه نورآباد- قائمیه به طول 21 کیلومتر و بزرگترین پل استان فارس به طول 440 متر افتتاح شد.

بهره‌برداری از بزرگترین پل استان فارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی،در پنجمین سفر استانی (استان فارس) وزیر راه وشهرسازی بزرگراه قائمیه –نورآباد به طول 21 کیلومتر و پل فهلیان به طول 440 متر افتتاح شد. محور بابامیدان- نورآباد- قائمیه- سه راهی راهدار، بخشی از کریدور شمال- جنوب است که استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان را به بنادر استان‌های بوشهر و خوزستان متصل می‌کند.

به گفته خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و زیربناهای حمل نقل کشور این کریدور در جابه جایی بار و مسافر اهمیت دارد و پروژه احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان- نورآباد- قائمیه به طول 65 کیلومتر به عنوان یکی از اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در دست ساخت است که با تکمیل آن ضمن تسهیل تردد و کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و سوانح رانندگی کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

خادمی ادامه داد: عملیات راهسازی 17 کیلومتر از مسیر بزرگراه نورآباد- قائمیه و احداث پل بزرگ فهلیان به طول 450 متر به عنوان بزرگترین پل جاده‌ای استان فارس و همچنین 4 کیلومتر از راه‌های طرفین پل با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد ریال توسط مهندسان و تلاشگران داخلی در هفته دولت تکمیل و امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی  افتتاح شد.

گفتنی است افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده‌ای،‌ کاهش زمان سفر به میزان 40 دقیقه، افزایش ظرفیت محور معادل 10 هزار تردد در شبانه روز و امکان افزایش ظرفیت بنادر استان بوشهر از مزایای طرح بزرگراهی نورآباد- قائمیه- پل بزرگ فهلیان است.

حجم پروژه بزرگراهی نورآباد- قائمیه- یل فهلیان 520 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 196 هزار مترمکعب خاک‌ریزی، 19 هزارو 520 متر مکعب بتن‌ریزی و آسفالت به میزان 97 هزار تن اعلام شده است. همچنین تعداد و طول دهانه پل بزرگ فهلیان 22 دهانه 20 متری معرفی شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان