اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296905936

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد

افزایش تولید از پارس جنوبی تا پایان 96

کد: 1395060296905936

http://goo.gl/OOTndo

، تهران , (اخبار رسمی): شعبانپور همزمان با آغاز هفته دولت گفت: با افزایش 100 میلیون مترمکعبی گاز از پارس جنوبی تا اوایل سال 96 ظرفیت تولید از این میدان به 530 میلیون متر مکعب در روز می رسد.

افزایش تولید از پارس جنوبی تا پایان 96

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس همزمان با آغاز هفته دولت، نشست خبری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مجریان و پیمانکاران طرح های درحال توسعه صبح امروز سه شنبه 2 مرداد در محل پالایشگاه خشکی طرح درحال توسعه فاز 19پارس جنوبی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که طی دوسال گذشته بیش از 150میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی افزوده شده عنوان کرد: هم اکنون 430 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی تولید می شود.

وی اظهار داشت : با راه اندازی 5 فاز 17،18و19و20و21 و افزایش 100 میلیون مترمکعبی گاز از پارس جنوبی تا اوایل سال 96ظرفیت تولید از این میدان به 530 میلیون متر مکعب در روز رسیده و عملا در برداشت گاز با کشور قطر برابر خواهیم شد.

مهندس شعبانپور با بیان اینکه دستاوردهای حاصل شده درمیدان مشترک پارس جنوبی نشان دهنده این واقعیت است که اقتصاد مقاومتی در این میدان عملیاتی شده ، خاطر نشان ساخت: اکنون به این توان دست یافته ایم که با توجه به محدودیت های مختلف ، در تمامی حوزه های پیچیده و تخصصی طراحی، ساخت و اجرای سازه های فراساحلی و پالایشگاهی بدون دخالت نیروی خارجی و صرفا توسط متخصصان ایرانی ، با رعایت دقیق استانداردهای معتبر ایمنی ، پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر اینکه گشایش های موثری در زمینه تامین تجهیزات و منابع مالی روی داده است ، عنوان کرد: علاوه بر فازهای اولویت دار کنونی 17و18و 19و 20و 21 ، در فازهای باقیمانده پارس جنوبی از جمله 13، 22تا24 نیزتا پایان سال آینده پیشرفت های چشمگیری محقق خواهد شد.

شعبانپور با اشاره به اینکه میادین مشترک نفت و گاز در اولویت توسعه وزارت نفت قرار دارد تصریح کرد: در شرایط کنونی تمامی تلاش ها بر تسریع در بهره برداری به موقع از تمامی طرح های میدان پارس جنوبی قرار دارد و با توجه به اینکه میادین پارس شمالی ، گلشن و فردوسی صرفا به ایران تعلق دارد و شامل میادین مشترک نیست ، در شرایط فعلی دارای اولویت توسعه نیست .

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده در خصوص توسعه میدان فرزاد A گفت: مذاکرات طرف ایرانی و هندی تا رسیدن به نتیجه قابل قبول در خصوص تعین تکلیف این میادین مشترک ادامه دارد.

شعبانپور با اشاره به میزان نهایی تولید گاز در افق چشم اندازه توسعه پارس جنوبی عنوان کرد: با اتمام تمامی طرح های پارس جنوبی و افزایش تدریجی تولیدگاز، ظرف 3 سال آینده ، ظرفیت تولید از این میدان به 800 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که شرکت نفت و گاز پارس یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت است که پس از انعقاد قرارداد توسعه ، مدیریت اجرای پروژه های نفت و گاز را به عهده دارد، افزود: قرارداد اجرای تمامی پروژه های پارس جنوبی به جز فاز یازده منعقد شده و حدود 10 الی یازده میلیارد دلار تاپایان اجرای این طرح ها، تامین مالی خواهد شد.

در ابتدای این نشست خبری، مجری طرح توسعه فاز 19پارس جنوبی گزارشی از توسعه بخش های فراساحل و خشکی این طرح در حضور اصحاب رسانه ارائه کرد.

مهندس حمیدرضا مسعودی با اشاره به راه اندازی ردیف سوم شیرین سازی فاز 19 عنوان کرد: هم اکنون 2 سکوی SPD2و19C در حال برداشت گاز ، سکوی 19Aدرحال راه اندازی و 3 ترین شیرین سازی نیز تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی به میزان منابع گازی درحال برداشت از این فاز اشاره کرد و گفت: علاوه بر شیرین سازی روزانه 17 میلیون متر مکعب گاز ، 2 میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده که یک و نیم میلیون بشکه بارگیری و به بازارهای هدف صادر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پتروپارس

شرکت پتروپارس همزمان با توسعه اولین فاز پارس جنوبی و با هدف ارتقا و بهره گیری از توان و تجربه پیمانکاران داخلی و انتقال دانش مدیریت پروژه و فناوری روز دنیا به داخل کشور، در تاریخ 7 بهمن 1376 تاسیس شد و درحال حاضر 100درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت نیکو(NICO) از شرکت های وابسته به شرکت ملی نفت ایران (NIOC) است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته