اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397704750

توکلی خبر داد

قطار حومه‌ای پرند دوخطه می‌شود

کد: 1395060397704750

http://goo.gl/phB7NN

، تهران , (اخبار رسمی): توکلی از مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید با راه‌آهن در توسعه قطار حومه‌ای شهر جدید پرند خبر داد و گفت: شرکت عمران شهرهای حدید در این پروژه تا 135 میلیارد تومان از هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

قطار حومه‌ای پرند دوخطه می‌شود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ،محمدرضا توکلی در خصوص توسعه خط ریلی قطار حومه‌ای شهر جدید پرند اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف رفع مشکلات موجود در رفت‌وآمد ساکنین شهر جدید پرند با مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تصمیم به دو خطه کردن خط تهران – اسلام‌شهر - پرند گرفته که پس از موافقت وزیر راه و شهرسازی در یک ماه اخیر، هم‌اکنون درحال پیگیری این موضوع و انجام اقدامات لازم است.

توکلی با تأکید براینکه شهر جدید پرند به دلیل برخورداری از سایت مسکن مهر و وجود دانشگاه آزاد اسلامی روز به روز درحال افزایش جمعیت است گفت: به همین دلیل دوخطه کردن مسیر قطار حومه‌ای این شهر یکی از دغدغه‌های شرکت عمران است که خوشبختانه در آستانه آغاز عملیات اجرایی آن قرار گرفتیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اشاره به وجود یک مسیر ریلی در محور تهران-اسلامشهر- پرند گفت: درحال حاضر یک خط ریلی در این مسیر درحال فعالیت است که به دلیل تداخل با برنامه‌های قطارهای شرکت راه‌آهن و بروز برخی مشکلات تصمیم لازم برای رفع آن از سوی مسئولین اتخاذ شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این مطلب که با اجرای این پروژه قصد داریم از ظرفیت خالی خط ریلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی جهت رفع مشکلات استفاده کنیم افزود: مجری اصلی این پروژه شرکت راه‌آهن بوده و پیمانکار این طرح نیز از سوی شرکت راه‌آهن معرفی خواهد شد.

توکلی در ادامه طول کل مسیر را 50 کیلومتر اعلام کرد و گفت: مسیر تهران تا اسلام‌شهر 21 کیلومتر و اسلام‌شهر تا پرند 29 کیلومتر بوده که براساس برآورد اولیه از سوی شرکت راه‌آهن نیاز به اعتباری 275 میلیارد تومانی دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در حال حاضر قرار است تا پس از تعیین پیمانکار و ارسال صورت وضعیت از سوی شرکت راه‌آهن، شرکت عمران شهرهای جدید تا مبلغ 135 میلیارد تومان از هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه را از طریق تهاتر پرداخته و به روند اجرای پروژه کمک کند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل شرکت عمران شهرهای جدید با اجرای این پروژه و قرارگیری قطارهای ریل‌باس در این مسیر قطعا مشکلات زیادی از رفت و آمد ساکنان این شهر جدید به کلانشهر تهران مرتفع خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان