اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060498925499

رئیس شورای بازرگانی ایران و هند انتقاد کرد

حضور کمرنگ ایران در چارچوب اقتصادی جهان

کد: 1395060498925499

http://goo.gl/bUZJjn

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس شورای بازرگانی ایران و هند معتقد است احداث شهرک صنعتی ایران و هند می‌تواند یکی از بهترین راه‌های جذب سرمایه باشد.

حضور کمرنگ ایران در چهارچوب اقتصادی جهان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عمده‌ترین مشکل اقتصادی ایران این است که در چارچوب معاهدات اقتصادی جهان حضور کمرنگی دارد.

ابراهیم جمیلی رئیس شورای بازرگانی ایران و هند با اشاره به اینکه هندی‌ها باید در اولویت ایران قرار بگیرند تأکید کرد: هندی‌ها بر خلاف فعالان اقتصادی چین با زبان انگلیسی به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. جمیلی اصرار دارد که شهرک صنعتی مشترک بین ایران و هند از سوی کمیسیون مشترک پیگیری شود و برای احداث آن هر چه سریع‌تر اقدام شود. او احداث این شهرک را یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه می‌داند.

شهرک صنعتی مشترک ایران و هند راه‌اندازی می‌شود

مدتی پیش اتاق ایران به محل رفت‌وآمد هندی‌ها تبدیل شده بود. اما طبق گفته جمیلی رفت‌وآمدها همچنان ادامه دارد. او در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران در این باره گفت: «قرار نیست رفت‌وآمدها فقط به یک زمان خاص محدود شود.» او در مورد ظرفیت تجاری موجود بین دو کشور گفت: «قطعاً ایران و هند از ظرفیت بالایی برای تجارت و مبادلات اقتصادی برخوردار هستند. در حال حاضر بحث بندر چابهار و سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این بندر مطرح است. به دنبال این هستیم که شهرک صنعتی مشترک ایران و هند را راه بیندازیم.»

فرایند‌های بوروکراتیک مانع احداث شهرک صنعتی

به باور رئیس شورای بازرگانی ایران و هند ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و هند می‌تواند یکی از بهترین راه‌های جذب سرمایه باشد. او با گلایه از روند بوروکراتیک در این زمینه گفت: «متأسفانه همکاری دوستان دولتی بسیار آهسته است. به نظر من ایجاد شهرک صنعتی باید در اولویت کارهای کمیسیون مشترک قرار بگیرد.» او ادامه داد: «احداث شهرک صنعتی مشترک فرصت خوبی را برای ایجاد ارزش افزوده بالا برای کشور ما ایجاد کند. احداث این شهرک صنعتی می‌تواند به ایجاد سرمایه‌گذاری بیشتر نیز کمک کند به همین خاطر باید تلاش کنیم این شهرک هر چه زودتر راه بیفتد.»

جمیلی در مورد ارتباط هند و ایران گفت: «توانمندی‌های بسیاری بین دو کشور موجود است و خوشبختانه مشکل ارتباطات بانکی در حال حل شدن است. مشکلاتی که وجود داشت و محدودیت‌ها نسبت به اروپایی‌ها و سایر کشورها، هندی‌ها بیشتر همکاری می‌کنند.» او در ادامه گفت: «آن‌ها بدهی‌های قبلی را به موقع پرداخت می‌کنند. خرید نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین در زمینه پتروشیمی ادامه دارد. امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.»

زبان انگلیسی هندی‌ها را در اولویت می‌گذارد

طبق گفته رئیس شورای بازرگانی ایران و هند، هندی‌ها در خارج از کشور به ویژه آن‌ها که در امارات و افریقا و اروپا هستند بسیار فعال هستند. او در توضیح گفت: «هند از آنجا که زمانی مستعمره انگلیس بوده‌است می‌توانند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت کنند.» او ادامه داد: «انگلیسی زبان دوم کشورشان است. برعکس چینی‌ها که در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای خود با مشکل زبان و ارتباطی مواجه هستند.» جمیلی در ادامه گفت: «به هر صورت به نظر من به زمان نیاز داریم. زمان مشکلات را حل خواهد کرد. هندی‌های مقیم امارات می‌توانند اتفاق خوبی باشند.»

هند باید در اولویت ما باشد

او در پایان گفت: «در مورد بازار صادراتی ایران، باید به دنبال موافقتنامه تجاری دو جانبه باشیم. هندی‌ها آن را هر چه سریع‌تر امضا کنند. کاری نسبتاً تخصصی است.» او ادامه داد: «هم ما و هم آن‌ها به دنبال این هستیم که کالاهایی را در لیست قرار دهیم. باید با اولویت با هند برخورد کنیم.» طبق گفته جمیلی یکی از مشکلات اقتصادی ایران این است که در چهارچوب معاهدات اقتصادی جهان حضور کمرنگی دارد و باید در این بخش حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]