اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951210240185499

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

نگاهی کلان به صنعت گردشگری بین مسئولان نیست

کد: 13951210240185499

https://goo.gl/tcNcNm

، تهران , (اخبار رسمی): ارائه نکردن تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سیستم اداری پیچیده دستگاه‌های متولی گردشگری از چالش‌های این صنعت است.

نگاهی کلان به صنعت گردشگری بین مسئولان نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران، احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه امروزه به‌رغم ظرفیت مناسب عرصه گردشگری و درآمدزایی این صنعت، هنوز بخش‌خصوصی احتیاط کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری‌های کلان و متعدد نمی‌کند، تصریح کرد: متأسفانه نگاه کلان به صنعت گردشگری در بین برخی مسئولان کشور وجود ندارد و سازمان متولی این حوزه نتوانسته نقش حاکمیتی خود را در حمایت از بخش‌خصوصی به‌منظور ارائه خدمات، تسهیلات و جلب اعتماد برای سرمایه‌گذاری به‌درستی انجام دهد.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران بابیان اینکه بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در هر صنعتی باید مجوزهای متعدد با طی مراحل اداری طولانی دریافت کند، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: در ایران دریافت برخی مجوزها حتی بیش از یک سال به طول می‌انجامد و گاهی همین مسئله زمینه رانت را فراهم می‌کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در صنعت گردشگری نیازمند دریافت ضمانت برای بازگشت سرمایه و دستیابی به سود است، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نیست زیرا بسیاری از کشورهای صاحب‌نام و موفق در صنعت گردشگری دنیا برای ایجاد رونق در این بخش اقدام به ارائه تسهیلات و ضمانت برای بازگشت سرمایه و سود می‌کنند درحالی‌که در ایران این اصل به‌درستی اجرا نمی‌شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه ارائه نکردن تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بروکراسی و سیستم اداری پیچیده دستگاه‌های متولی صنعت گردشگری، نداشتن برنامه‌ریزی، حمایت نکردن از بخش خصوصی داخلی و خارجی و غیره ازجمله چالش‌های این صنعت است، افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل کاهش درآمدهای نفتی، بودجه کشور وابستگی بیشتری به سایر درآمدها ازجمله درآمدهای حاصل از گردشگری پیدا کرده است. بدین ترتیب باید زمینه برای توسعه این بخش بیش از گذشته تسهیل شود.

اصغری خاطرنشان کرد: متأسفانه باید اذعان کرد که ایران علی‌رغم بهره‌مندی از مواهب طبیعی و دارا بودن آثار تاریخی متعدد و بی‌نظیر در سطح دنیا، هنوز نتوانسته از این ظرفیت به‌طور صد درصد استفاده کند و در میان کشورهای صاحب‌نام در حوزه جذب گردشگران خارجی مطرح شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی