اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060498945648

در 5 ماه نخست امسال

واردات 7 درصد کاهش یافت

کد: 1395060498945648

http://goo.gl/7EDMKk

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان قوچان گفت: در 5 ماه نخست امسال تراز تجاری کشور برخلاف گذشته مثبت شد.

تراز تجاری کشور مثبت شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امنیت موجود در کشور نعمتی برای مردم است، گفت: تمام تلاش دولت بر این است که آنچه که با مردم مطرح کرده، عمل کند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جمع اعضای شورای اداری شهرستان قوچان سخن می گفت، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته 21درصد صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کرده و در مقابل 7 درصد واردات کم شده است. ضمن اینکه در 5 ماه نخست امسال تراز تجاری کشور مثبت شده بطوریکه حدود سه تا سه و نیم میلیارد دلار تراز مثبت داشتیم که در گذشته این تراز همیشه منفی بوده است بطوریکه سال گذشته این تراز 1.5 میلیارد دلار منفی بوده است .

واعظی با بیان اینکه امسال رشد صنعتی 8.8 درصد بوده است، گفت: رشد کشاورزی 4درصد و رشد اقتصادی 4.4 درصد مثبت شده که علامتی است که بعد از مهار تورم، رونق اقتصادی رخ دهد.

 واعظی اظهار کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری بعد از ارایه گزارش ایشان فرمودند که چرا این کارها را به مردم نمی گویید و کارهای بزرگی که در این سالها انجام شده است را باید مردم بدانند.

ایشان همچنین خطاب به رییس رسانه ملی فرمودند حتما باید این اقدامات را به اطلاع مردم برسانید تا مردم بدانند که دولت در اقصی نقاط کشور فعالیت و تلاش می کند.

واعظی در ادامه نقل قول از جلسه امروز با رهبر انقلاب تصریح کرد: ایشان همچنین فرمودند که من خودم هشت سال رییس جمهوری بودم و می دانم در کشوری با گستردگی ایران چقدر کار اجرایی مشکل است. مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که انتقاد کردن خوب است اما از نظر من انتقاد یعنی کسی با عملی موافق نیست و از روی دلسوزی پیشنهاد برای اصلاح می دهد و نه اینکه مطلبی را بدون پیشنهاد ارایه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد بیانات مقام معظم رهبری در مورد برجام گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در مورد برجام فرمودند که برخی از نکته هایی که در ارتباط با برجام می گویم سوء استفاده می کنند و این سخنان من بر می گردد به بدعهدی طرف مقابل و ارتباطی با تیم مذاکره کننده ندارد که رفتند و مذاکره کردند و هر آنچه که می توانستند را بدست آوردند. مخاطب ما دشمنانمان و دیگران هستند که نمی خواهند که ما از امکانات استفاده کنیم. 

وی افزود: تمام تلاش دولت بر این است که آنچه  که با مردم مطرح کرده، عمل کند که خوشبختانه فضایی که ایجاد شده فضای امید، توسعه و همکاری است.

واعظی امنیت کشور را نعمتی برای مردم دانست و اظهار کرد: برخی از کشورها هستند که پول و خیلی چیزهای دیگر دارند اما امنیت ندارند که مردمشان زندگی راحتی را نمی توانند داشته باشند که این امنیت حاصل همدلی بین نظام و مردم و همچنین فعالیت و تلاش دستگاه های نظامی و امنیتی است که با هوشیاری امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند که باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: به دنبال امنیت مساله آرامش است و اینکه مردم ببینند که قوای سه گانه همکاری خوبی با هم دارند، آرامش پیدا می کنند و نوساناتی که در گذشته بود و هر روز در فضای اقتصادی، سیاسی کشور بود دیگر وجود ندارد و بخش خصوصی هم اکنون می تواند آزادانه فعالیت کند و بر خلاف گذشته هر روز بخشنامه و قوانین جدید نداریم و علاوه بر آن در حوزه بین الملل فضای باز و خوبی داریم و تحریم ها برداشته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جمع اعضای شورای اداری شهرستان قوچان سخن می گفت، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته 21درصد صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کرده و در مقابل 7 درصد واردات کم شده است. ضمن اینکه در 5 ماه نخست امسال تراز تجاری کشور مثبت شده بطوریکه حدود سه تا سه و نیم میلیارد دلار تراز مثبت داشتیم که در گذشته این تراز همیشه منفی بوده است بطوریکه سال گذشته این تراز 1.5 میلیارد دلار منفی بوده است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]