اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060599345755

خسروتاج رییس جدید سازمان توسعه تجارت شد

کد: 1395060599345755

http://goo.gl/U974qG

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جمع کارکنان سازمان توسعه تجارت ضمن تبریک هفته دولت مهندس خسروتاج را به عنوان رییس جدید سازمان توسعه تجارت معرفی کرد.

خسروتاج رییس جدید سازمان توسعه تجارت شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مدیران و کارکنان  سازمان توسعه تجارت و مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان اظهار داشت: در محور اقتصاد مقاومتی توجه به دیدگاههای  مقام معظم رهبری ضروری است.
وی گفت: ضروری بودن مشوق‌های صادراتی ،مستمر بودن  سیاست‌های صادراتی ، حرکت  تسهیلات بانکی به سمت تولید ، مبارزه با قاچاق ، بحث اقتصاد دانش‌بنیان و ارتباط صنعت با دانشگاه ،  اهمیت  دیپلماسی اقتصادی و سیاسی و استفاده از دیپلماسی سیاسی به نفع اقتصاد از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران و همکاران در سازمان توسعه تجارت باشد .
وی ضمن تشکر از مهندس افخمی راد رییس اسبق  سازمان توسعه تجارت به عنوان فردی که از یک فضای تولیدی به بخش تجاری منتقل گردید و در آنجا فعالیت می‌کند، گفت: بخش بازرگانی و صنعت دو بخش مرتبط و در کنار هستند و  توسعه هر بخش به بخش دیگر تسری می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان به هدفگذاری افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کشور تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: در 4 ماهه نخست، صادرات کشور با رشد 21 درصدی 3.4 میلیارد دلار از واردات کشور پیشی گرفته است و امیدواریم که با همین روند تا پایان سال به اهداف کمّی مورد نظر برسیم
در ادامه این مراسم ، افخمی راد ضمن تاکید بر تداوم مثبت بودن تراز تجاری کشور در 5 ماه سال جاری گفت: هم اکنون صادرات 1.75 میلیارد دلار از واردات پیشی گرفته است.
وی ضمن تشریح عملکرد سه ساله خود در این سازمان گفت: مثبت شدن تراز تجاری کشور در بخش صادرات غیرنفتی مهمترین نتیجه‌ای است که حاصل شده و تراز تجاری در پنج ماهه نخست سال جاری نیز کماکان مثبت مانده است.
افخمی راد در ادامه یادآور شد: در این سه سال مدیریت واردات و گسترش صادرات از جمله برنامه‌های محوری ما بود به طوری که توانستیم سهم کالاهای مصرفی را از 7.5 میلیارد دلار معادل  14.9 درصد در سال 1392 به 5.4 میلیارد دلار معادل 13.6  درصد در سال 1394 کاهش دهیم.
وی در عین حال افزود: در همین مدت سهم کالاهای واسطه ای از 68.1 درصد در سال 1392 به 67.9 درصد در سال 1394 کاهش یافت، ضمن اینکه واردات کالاهای سرمایه ای نیز از 14.5 درصد در سال 1392 به 18.5 درصد در سال 1394 افزایش نشان داد.
رییس سابق سازمان توسعه تجارت به واردات کالاهای گروه 10 نیز اشاره کرد و گفت: در سال 1392 یک میلیارد و 870 میلیون دلار به واردات کالاهای گروه 10 اختصاص یافت که این رقم در سال 1394 به 524 میلیون دلار کاهش یافته و این نشان دهنده مدیریت هدفمند واردات است. 
افخمی‌راد تنظیم نظام تعرفه‌ای، چاپ به موقع کتاب مقررات صادرات و واردات، اجرای دقیق قوانین و حذف موانع و ممنوعیت‌های دست و پاگیر را نیز از دیگر نتایج مثبت ریاست 3 ساله‌اش بر سازمان توسعه تجارت دانست.
وی در ادامه به کارنامه برگزاری نمایشگاه‌ها از 25 فروردین ماه تا 8 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: با احتساب عدم برگزاری نمایشگاه در ماه رمضان، 18 نمایشگاه بین‌المللی به وسعت 253 هزار متر مربع در تهران برگزار شد که نسبت به دوره قبل 30 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین افزود: در این نمایشگاه‌ها 4500 شرکت داخلی و 5760 شرکت خارجی مشارکت داشته‌اند که به ترتیب از رشد 20 درصدی و 383 درصدی برخوردار بوده‌اند.
افخمی راد همچنین در ارتباط با فعالیت شورای عالی صادرات در حمایت از صادرات گفت : شورای عالی صادرات موفق عمل کرد و آمار صادرات در پنج ماهه اول امسال  20 درصد رشد داشت چنانکه تراز تجاری مثبت  و به نزدیک به دو میلیارد دلار رسید.
وی با بیان افزایش تعداد رایزنان ایران در خارج از کشور  اضافه کرد : تعداد رایزنان ایران از 7 رایزن به 27 رایزن افزایش یافت.
افخمی راد در ادامه با بیان روند تجارت ترجیحی در کشور افزود : تجارت ترجیحی کشور با اورآسیا ، هند و پاکستان و WTO بسیار مثبت بود .
و ی در خصوص اعزام و پذیرش هیات‌های خارجی گفت :  در بخش ارتباطات خارجی و اعزام و پذیرش هیات‌های خارجی سازمان توسعه تجارت فعالانه  عمل کرد و طی مدت فعالیت در سازمان ارتباطات و  پذیرش هیات‌های خارجی مثبت بود.
در ادامه نشست ، مهندس خسروتاج گفت: تکلیف ما در راهبرد تولیدی و صادراتی و استراتژی صنعت روشن است. باید مزیت کالاها را بشناسیم ، به تعرفه‌های ترجیحی توجه ویژه داشته باشیم ودر تشکیل  کمیسیون مشترک، و  پاسخگویی به بنگاه‌‌های اقتصادی فعالانه حرکت کنیم.
در پایان مراسم  توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت، لوح تقدیر به مهندس افخمی راد اهدا ء شد ، همچنین کارکنان سازمان توسعه تجارت به پاس خدمات  رئیس اسبق سازمان توسعه تجارت  با اهداء لوح تقدیر از ایشان قدردانی کردند.
گفتنی است ،مهندس یداله صادقی به عنوان سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی منصوب شد.
همچنین افخمی راد به سمت مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید