اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060599434750

مبارک‌قدم مطرح کرد

تحویل 5 هزار و 200 واحد مسکن مهر در سال 95

کد: 1395060599434750

https://goo.gl/bga9vM

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال 95 برابر 9 هزار و 600 واحد با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال ساخت هستند که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد تا پایان سال 95 تحویل داده می‌شود.

تحویل 5 هزار و 200 واحد مسکن مهر در سال 95

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ،ابراهیم مبارک قدم ، درباره آخرین وضعیت مسکن مهر استان گلستان گفت: در استان کلا 52 هزار و 244 واحد مسکن مهر ساخته شده که از این تعداد  42 هزار و 610 واحد آن تا پایان 94 تحویل متقاضیان داده شد.

وی ادامه داد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر 33 هزار و 718 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 8 هزار و 845 واحد در شهرهای زیر آن، همینطور سهم بافت‌های فرسوده  9 هزار و 481 واحد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: در سال 95، 9 هزار و 600 واحد با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال ساخت هستند که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد تا پایان سال 95 تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 6 هزار و 600 واحد در استان بدون متقاضی است.

مبارک قدم اشاره به قراردادهای شرکت عمران بهسازی در سال 95 گفت: 14 قرارداد به مبلغ 16 و نیم میلیارد ریال برای احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده تاریخی بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه بازآفرینی بهسازی حیات شهری اهمیت دارد، افزود: روند بهسازی هر شهر مختص آن شهر است و باید موتور محرک بازآفزینی شناسایی و برنامه با توجه به آن تنظیم شود.

وی ادامه داد: در شهر گرگان نظام معماری محلات مستقل است که هرکدام دارای یک مرکز محله مبنی بر وجود بافت‌های خاص و تکایا است.

مبارک قدم اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری گرگان برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی کرد و گفت: این ارگان هم اقداماتی برای ایجاد طرح و مشاوره دادن برای اجرا هر چه بهتر به ثمر رساندن پروژه‌ها کرده است.

وی ادامه ادامه داد: استانداری گلستان و اداره کل میراث فرهنگی نیز تامین منابع لازم را برای اجرا پروژه‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده انجام می‌دهند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان از بهره برداری 110 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 92 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان و با حضور مقامات استانی و کشوری خبر داد.

ابراهیم مبارک قدم گفت: این پروژه‌ها شامل 75 پروژه راهداری، شش پروژه راهسازی، دو پروژه ساختمانی، دو پروژه شهرسازی و معماری، چهار پروژه در بخش عمران و بهسازی شهری و 21 پروژه مسکن مهر می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین بحث در حوزه راه و شهرسازی، افزایش کمی و کیفی تردد در کریدور شمال و جنوب استان است که با توجه به پیگیری‌های استانداری و حوزه وزارتخانه امید است در بازه زمانی مشخص در قالب برنامه ریزی‌ها و تدوین موضوعات پیگیری شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، در بخش شهرسازی، توسعه شهرسازی شهروندمدار مهمترین موضوعی است که نیاز است با هماهنگی مدیریت شهری نهادینه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان