اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606101064750

داریوش نصر مطرح کرد

اتصال آذربایجان غربی با کریدور 10 به سه کشور

کد: 13950606101064750

https://goo.gl/cren4c

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سه‌ماه اخیر شاهد کاهش 10 درصدی تصادف بوده‌ایم گفت: کریدورغرب، استان را به سه کشور ارمنستان، آذربایجان و ترکیه متصل می‌کند .

اتصال آذربایجان غربی با کریدور 10 به سه کشور

به گزارش اخبار رسمی به  نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی،داریوش نصرمدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، درباره اقدامات انجام‌شده برای ایمن‌سازی سفرهای تابستانی در آذربایجان‌غربی گفت: ما به‌صورت مستمر بحث ایمن‌سازی راه‌های شریانی را انجام می‌دهیم و اعتقادداریم باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که برای سفرهای تابستانی مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی‌های خود را به صورتی انجام دادیم تا هماهنگی‌های لازم را با سایر ارگان‌های مرتبط داشته باشیم، همین‌طور کمسیون ایمن‌سازی در استانداری مرتب برگزار شد تا در آخرین روز سفرهای تابستانی مشکل خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به تلفات جاده‌ای در استان گفت: در سه‌ماه گذشته شاهد کاهش بیش از 10 درصدی از نظر تصادف در راه‌های استان بوده‌ایم.  

نصر افزود: از ابتدای سال جاری ما شروع به خط‌کشی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کردیم و در کل تلاش شد در این بحث در کل استان به بهترین شکل ممکن عمل کنیم تا احتمال خطر را کاهش دهیم.  

وی ادامه داد: در 140 کیلومتر از گردنه‌ها روشنایی نصب شده و همین‌طور اقداماتی مانند ایمن‌سازی کل شانه‌های محوری و ریزش‌برداری در محورهای اصلی انجام دادیم.

نصر اعلام کرد: یک بحث مهم که در راه روستایی به وقوع پیوست دریافت 2000 تن قیر MT بود که جا دارد از مهندس میرشفیع تشکر کنیم و با این مقدار قیر ما توانستیم اوایل امسال و اواخر سال پیش اکثر چاله‌ها و مواردی که نیاز به روکش آسفالت داشت را بهسازی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با یادآوری اینکه سال گذشته 199 کیلومتر راه روستایی با صرف 600 میلیارد ریال آسفالت شد گفت: 38 پروژه راهسازی در راستای گسترش راه‌های استاندارد و ارتقای ضریب ایمنی شبکه حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 960 کیلومتر راه روستایی در حال احداث است، گفت: اجرای پروژه‌های ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی علاوه بر صرفه‌جویی کلان در هزینه‌های بخش حمل ونقل، آمار سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان را به طورچشمگیری کاهش می‌دهد.

نصر با اشاره به ارتباط آذربایجان غربی با کریدورغرب (کریدور 10) گفت: این محور یکی از محورهای حیاتی است که باعث می‌شود استان‌های نزدیک به آن‌ها با توسعه‌ای جدی روبه رو شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی ادامه داد: این کریدور استان را به ارمنستان، آذربایجان و ترکیه متصل می‌کند و باعث می‌شود کشورهای دیگر برای ترانزیت کالای خود به دیگر کشورها از استان آذربایجان غربی عبور کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان