اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606101194750

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

بهره‌ برداری از طرح چهارخطه رامهرمز - بهبهان

کد: 13950606101194750

http://goo.gl/UK34VM

، تهران , (اخبار رسمی): رحمانی ازافتتاح طرح چهارخطه کردن جاده رامهرمز-بهبهان به طول 7.4کیلومتردرشهرستان‌رامهرمزخبرداد،البته استانداردربازدیدازرونداجرایی پل نهم اهوازازاختصاص اعتبارویژه‌ای جهت احداث وتکمیل این پل خبرداد.

بهره‌برداری از طرح چهارخطه رامهرمز - بهبهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی  مدیرکل راه و شهرسازی خوزستاندر آئین بهره برداری از این پروژه گفت: این طرح راهسازی به عنوان جاده‌ای ترانزیتی و شریانی درون استانی که محور اصلی ارتباطی خوزستان به استان‌های فارس و کهگیلویه وبویر احمد است با اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسیده است.

رحمانی افزود: کل مسیر رامهرمز - بهبهان 110 کیلومتر است که 10 کیلومتر در دو مرحله به بهره برداری رسیده است و 20 کیلومتر آن در ابتدای بهبهان - رامهرمز در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: 50 کیلومتر دیگر که چهارخطه نشده که یک بخش به مناقصه رفته و یک بخش دیگر منتظر موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه درسال سخت مالی و تنگنای اعتباری برای طرح‌های عمرانی هستیم افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان موجود و استفاده از توان تخصصی پیمانکاران بومی و محلی این طرح به سرانجام رسید که البته اتمام این طرح مرهون حساسیت استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی استان و تخصیص 760 میلیارد ریال اعتبار برای 50 کیلومتر جاده رامهرمز - بهبهان ، قرار شده وزیر راه و شهرسازی اجرای این طرح را به استان تقویض کند.

مراد مهری رئیس ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آئین گفت: محور رامهرمز - بهبهان یکی از جاده‌های پرتردد استان است که نقش بسزایی در انتقال محصولات کشاورزی و صنعتی به استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد دارد. پیش از آن عرض مسیر 7.3 متر بوده که با افتتاح این طرح به 23متر افزایش یافته که سبب تسهیل تردد و ایمنی ، کاهش وسوانح و تصادفات و روان سازی ترافیک می‌شود.

وی گفت: این طرح بخشی از طرح ملی چهارخطه کردن اهواز - شیراز به طول 500 کیلومتر است.

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش جهادگونه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اهتمام به این طرح زیربنایی ابراز امیدواری کرد با رایزنی‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشته بتوان تکمیل طرح چهارخطه کردن رامهرمز - بهبهان را به استان خوزستان واگذار کرد که این خود سبب ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از پروژه پل نهم اهواز که به همراه شهردار اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و جمعی از مسؤولین استانی انجام شد گفت: پل نهم در رفع معضل بخشی از ترافیک کلان شهر اهواز در آینده نقش بسزایی خواهد داشت به همین سبب ضروریست عملیات ساخت این پل به سرعت و با کیفیت مطلوب به اتمام برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان