اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606101206108

راهنمای سفر به گوشه‌ای از بهشت

کد: 13950606101206108

http://goo.gl/QVFtj0

، تهران , (اخبار رسمی): در سفر به کوش آداسی در کنار همه فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی که می‌بینید، تماشای شهر افسوس را نیز در لیست‌تان اضافه کنید تا خودتان را غرق زیبایی‌ها و داستان‌های این شهر کنید.

راهنمای سفر به گوشه‌ای از بهشت

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،ویرانه‌های باقی مانده از شهر باستانی افسوس یکی از با ارزش‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های به جا مانده از دوران امپراطوری رم شرقی و یونانی‌های باستان در ترکیه است. این مجموعه به صورت دقیق در سه کیلومتری جنوب شهرک سلجوق در هفتاد کیلومتری ازمیر و بیست کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و شما در سفر به کوش آداسی می‌توانید به راحتی به تماشای آن بروید.

افسوس با نام قدیمی آپاشام از مهمترین شهرهای آسیای کوچک بوده و قدمت آن حدودا به 5000 هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این شهر در قرن یکم قبل از میلاد با 250000 هزار جمعیت دومین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آمده است. با کشف اسناد و آثار زیادی در مورد دین مسیحیت و مذاهب پیشین در افسوس، این شهر در دسته‌ی مهمترین بقایای تاریخی با پیشینه‌ی مذهبی قرار گرفت. در افسوس اشیا و بناهای بسیاری از زمان‌های مختلف زندگی بشر به خصوص دوران نوسنگی پیدا شده است. با ورود به این شهر از انرژی و خلاقیتی که مردم هزاران سال پیش برای خلق چنین آثاری داشته‌اند تعجب می‌کنید.

اگرچه بیشتر افسوس اکنون ویران شده اما به دلیل گذشته‌ی تاریخی و آثاری که هنوز در خود دارد انتخاب مهمی برای بازدید است. آنچه که از این شهر باقی مانده تعدادی ساختمان و بنا است که هر کدام برای خود داستان‌هایی دارند. بناهایی چون ادیون، میدان دومیتیانوس، بقعه ممبوس، پیرتانئون، بازار، خانه عشق، حمام اسکولاستیکا، درب مازئوس، میتریدانس و بازار آگورا، کلیسای کنسول، کتابخانه سلسوس، جاده مرمر، معبد آرتمیس، زیارتگاه سیبل اول، خانه حضرت مریم و زادگاه هراکلیتوس باسیلیک سنت جان و …

شهر باستانی افسوس در ترکیه

داستان‌های بر آمده از اسناد پیدا شده در افسوس نشان دهنده‌ی ارزش معنوی و فرهنگی این شهر بوده است. برای مثال یکی از آثار باستانی و مشهور این شهر بنای قدیمی کتابخانه است. این کتابخانه در سال 125 میلادی توسط «ژولیوس آکویلا سلسوس» برای بزرگداشت پدرش ساخته شد و از آن به بعد با همین نام معروف شد. خانه‌ی قدیمی حضرت مریم نیز که دهه آخر عمرشان را در آن زندگی می‌کردند به ارزش این شهر افزوده است. با ورود به آن گردشگرانی را خواهید دید که در حال روشن کردن شمع روی دیوارهای بیرونی خانه و نوشیدن آب از چشمه‌ی آرزوها هستند. در افسوس ستون‌های سنگی عظیم، بقایایی از دیوارهای شهر و میدان بزرگی برای نبرد گلادیتانورها را نیز می‌توانید ببینید و در کنار آنها عکسی بیاندازید تا خاطره این شهر را برای همیشه به همراه داشته باشید. در گوشه و کنار شهر طاق‌های زیبایی وجود دارند که توسط افراد مختلفی به الهه‌های گوناگون اهدا شده‌اند و با مرور کتیبه‌های یونانی و ترجمه‌‌های آنها از داستان هر کداک مطلع می‌شوید.

در این شهر تا زمان دارید، بگردید و از راهنمایانش در مورد پبشینه‌اش سئوال بپرسید. قدم زدن در این شهر شما را به قرن‌های دور و درازی می‌برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی