اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216576108

مفهوم لوکانتا و رستوران در ترکیه

کد: 13951019216576108

https://goo.gl/6LngC1

، تهران , (اخبار رسمی): ترکیه یکی از کشورهایی است که در سفر به آن باید توجه ویژه ای به خوراکی ها و غذاها داشته باشید و با دقت طعم و مزه ها را بچشید تا چیزی را از قلم نیندازید، زیرا خوراکی های این کشور آنقدر خوشمزه است که مزه ها تا همیشه در خاطرتان باقی بماند و حاضر باشید به خاطر تجربه دوباره این غذاها به ترکیه بازگردید.

مفهوم لوکانتا و رستوران در ترکیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری الی گشت ،در این گزارش دو نوع از جاهایی که در ترکیه می توانید غذا بخورید را معرفی می کنیم. البته باید یادتان باشد که به جز این دو گزینه که در ادامه معرفی می کنید، کبابچی ها و پیدچی ها هم هستند که می توانید یک وعده غذایی تان را در آنها صرف کنید.

لوکانتا (Lokanta)

این مکان‌ ها در حقیقت رستوران ‌های اولیه و پایه ‌ای ترکیه هستند که فضاهایی کاملا خانگی و گرم دارند. غذاهای عرضه ‌شده در این مکان‌ ها معمولا غذاهای حاضری هستند که در ظرف‌ هایی قرار داده شده و بر روی خاکستر گرم یا در یک ظرف بر روی حرارت بسیار اندک قرار داده ‌شده‌ اند. حتی اگر یک منو وجود داشته باشد (که معمولا از منو در این مکان ‌ها خبری نیست) باز هم شما باید بلند شده و هر چیزی که خوشتان می‌ آید را سفارش بدهید. نیازی نیست که از همان اول بشقاب خود را پر کنید و بهتر است یک یا دو غذای مختلف را انتخاب کرده و در صورت این‌که از آن خوشتان آمد، گزینه ‌های بیشتری را سفارش بدهید. یک وعده معمولی در این مکان ‌ها شامل سوپ، غذایی از جنس بادمجان، یک خورش نخود و شاید مقداری لوبیا و گوشت باشد. به دنبال وعده ‌های غذایی‌ که از سبزیجات فصلی تهیه می ‌شوند بگردید زیرا به همراه ماست و سیر بسیار لذیذ خواهند بود. همیشه برنج ‌های عادی یا پلوهای ترکیه ‌ای و یا هر دو مورد در لوکانتاها موجود هستند. اگر بخواهید می ‌توانید فلفل تند، لیمو و پیاز تازه را نیز در کنار غذاهای گرم خود طلب کنید (این موارد موجب می ‌شوند تا زمان آماده شدن غذای بعدی، بتوانید بشقاب خود را پر نگاه دارید.) می‌توانید روی خوردن دسر در لوکانتا حساب بازکنید و معمولا رسم بر این است که افراد به دنبال کادایف (kadayıf یا همان دسرهای خمیری مخصوص ترکیه) و پودینگ برنج بروید. مرکز کسب ‌وکار یک لوکانتای شهری، طبقه کارگر و مردم و مشتریان بازار هستند که به دنبال خوردن ناهار هستند. در بزرگراه‌ ها نیز می ‌توانید به دنبال دینلنمیره (dinlenme yeri به معنای استراحت گاه جاده ‌ای) بگردید که به ‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و در بسیاری از مواقع غذاهای آماده بسیار لذیذی را ارائه می ‌کنند.

رستوران

خط تفاوت بین رستوران و لوکانتا می ‌تواند بسیار باریک باشد. رستوران یک نوع از لوکانتا است که تقریبا ساختاری مشابه دارد ولی قیمت آن یک مقدار بالاتر بوده و آشپزخانه ‌ای بسته داشته و در منوی آن انواع نوشیدنی نیز عرضه می ‌شوند. نقاط مشترک بسیاری بین غذاهای لوکانتا و رستوران وجود دارد ولی به ‌احتمال فراوان غذاهایی مانند پیرزولا (pirzola) بیفتک و سایر غذاهای گوشتی بین‌ المللی مانند شنیسل را تنها در رستوران ‌ها خواهید یافت.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی